Monopol / Kortlek...



... Idag har vare en lugn & seg dag, där en timme har känts som timmar..
Så lite dryg har den vare, blev väckt vid 10.oo tiden idag av att morsan ropa så jag tog på mig täcket & gick
ner & fråga vad hon ville & hon berätta att hon & pappa skulle till stan så dom drog iväg..

Hemma blev jag & älskling, lillasyster & hundarna..
Så masade mig upp för trappen igen lite smått irriterad & morgontrött, tog på mig lite kläder..
Kollade mejlen en sväng medans älskling tog sig upp ur sängen & sen gick vi ut med hundarna & jag gav dem mat.
Sen var alla tre ner & fika & Melissa undra om vi kunde spela Monopol & varför inte när vi
ändå inte hade något & göra?
Vi började & spela det vid 11.oo tiden & vid 15.oo-16.oo tiden & Robban vann stort *överdrivet stort*..
Fyy vad tid det tog, men vi hade ju en del pauser också där vi var ut med hundarna & så..
Efter det körde vi ett spel Chicago & de vann självklart jag ;)
Sedan efter det var päronen hemma igen & medans dom plockade upp varor körde vi
lite neger & president & sedan ställde jag mig & hjälpte mamma att göra mat & det vart
pizzor, en stor med Kebeb & en annan med svamp.. *Mums*
Det vart gott förutom att mamma aldrig lyssnar på mig typ & krydda med för mycket Pizza Krydda när
jag sa att det gör man själv efter..

Vid 21.oo så hoppade jag & bubben min i duschen & pappa hade gått & laggt sig..
Så efter vi var klara gjorde vi mamma sällskap i tv-rummet ett tag men fanns inget bra på tv:n så vi 
kollade på 2 avsnitt av djurpoliserna & efter det gick Robban upp & mamma gick & la sig & jag låg kvar
en timme till & kolla på nått veterinärpogram..

Nu har jag nyligen komme upp & har rättat till sängen , flätat håret m.m. & det är dags för mej & försöka sova..
Kanske lösa några korsord innan?
Ja vet onte vad som hänt men har bleve lite tantig & fastnat för det :O , haha...
Så kanske dags & pensionera sig snart också? 

Nejdå, de ska inte hända än på 70 år!

Nu ska ja krypa ner i sängen & gosa lite med Laika & "lilla Contess" med tidningen & penna i handen..
Nattinatt!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback