`´ God (Tidig) Jul `´

God Jul säger vi här hemma i Torpshammar idag hos mamma & pappa,
gullig dom är & firar jul i förskott tillsammans med mig & Robban p.g.a
att vi drar till Stockholm.. :)
Riktigt riktigt snällt, <3 Så på Jul tillbringar dom hos mormor & morfar..


Idag börja det med att jag ställt larm på 10.oo men ställde om det till
11.oo & halvsov lite därimellan & låg & drog mig med min underbart fina
älskling bredvid mig & Laika bakom ryggen på mig som hade roffat åt sig en
kudde.. :)


Sen gick älskling & ja ner & var ut med Laika & mamma & pappas hund Sum på
en liten promenad...
De har snöat igen hela dan, men har vare skönare väder idag med -10
iställetför så kallt som de var igår..
Väl inne igen satt vi i köket & umgicks med familjen & så & ja smet undan ett
tag för att slå in Robbans present & även present till Laika & Sum & Melissas
nya kille Jocke..
Även present till Åke & Kickan & mormor & morfar.


Vid klockan 15.oo idag började vi att äta på de goda,stora julbordet..
Riktigt gott var det & varmrätterna bestod av hemlagade köttbullar, prinskorv,
lammstek, nå goa såser, potatis m.m.
Satan va gott de va..
På de kalla så fanns det slarvsylta (Både köpt & hemgjord) , leverpastej & sånt, julsinka
självklart, sen olika rökta korvar m.m.
Hemmagjord inlaggd rullströmming & sill & lax *Njammi*
Fan idag kunde man inte gå efter all mat, de va nog inte ens häften ja fick uppskrivet här..
Efter det passade vila vi en stund, tog oss nån grogg & ja drack några shootar jäger,
sen fick ja pappa & spela på vårat playstation 3.. HAHA, var kul & se.. Han spela
ett spel där man inte använder knapparna utan man rör på dosan & är en Bad-Anka på
ett bräde typ & vickar man dosar eller lyfter den hastigt så hoppar ankan/förflyttar sig..
Så ska man samla ankungar & rädda dom, hahahaha... Värsta köng spelet..


Efter de fick ja våra årets tomte & satte mig vid granen & dela ut julklappar..
Fick  lite blandat, smycken, smink, underkläder, strumpor & sånt från mamma/pappa &
Melissa.. :)
Sen fick ja 1000kr av mormor & morfar & sen fick Robban & ja 1000kr av
mamma & pappa... Melissa fick en bas med förstärkare också av dom :)
Så det har vare en riktigt fin jul här hemma! <3
Robban fick parfym av mig & av mamma/pappa/melissa fick han olika mössor/kepsar,
underkläder(Helge kallingar), strumpor hängslen m.m.


Efter det kom Ylva med familjen & hälsa på, tyckte de va skitkul!
Har ju sett fram emot & träffa Pontus igen & idag fick ja hålla i honom :)
Sen var han "mysig" & spydde på mig, men som tur la mamma precis en
handduk på axeln på mig eftersom han precis käkat.. Tydligen ett riktigt
matvrak de där, han åt 2-3 ggr under tiden han var här... Annars grät han..
Men han är riktigt riktigt fin :) Lär komma kort efter Stockholms resan..
Fick julklapp av storasyskonen idag också, Ylva & Veronica & barnen doms
& de var påslakan set & dom var supersnygga så blir finfint det..
Alltid saker man behöver..



Vill tacka er alla för presenterna, verkligen fina!
Älskar min familj, tack för att ni finns <3


Älskar min Robin, som också räknas som familj så sjukt mycket,
utan dig vet ja inte vad jag skulle göra.. Du är underbar!



Imorgon kväll åker vi hemmåt för att få en lugn Tisdag
där vi kan tvätta/städa & packa i lugn & ro för vi åker tidigt tidigt på onsdag!


Jo, ska inte glömma & berätta vad Robban & ja gav till familjen,
Melissa fick ett svart diadem med en stor rosett på & örhängen.
Pappa fick en läcker tröjja & mamma fick en handväska i skinn.
Tror dom blev riktigt gla'  över det, men kanske måste byta pappas tröjja till
en större storlek, men tar de kanske direkt imorgon då beroende på vilken tid vi kommer
iväg till Sundsvall..
Laika & Sum fick ett  varsin oxöra inslaget också som dom fick öppna &
sen fick Laika ett paket min skina virat runt ett ben av mig & Sum fick massa
ben av mamma också.. Åsså en påse levergodis till Laika som hon älskar..


Selen ja köpte till henne också, den funkar superfint! :)



God Jul & Nattinatt, drömm söta drömmar!

Kommentarer
Postat av: Kicka

Tack för julklappen, verligen fina bilder =) Mycket uppskattat!

2009-12-27 @ 21:12:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback