Valborg i Stockholm...



... eller ja, rättare sagt i Märsta som ligger bara utanför Stockholm..
Ja var där med älskling & vi hälsa på hans familj :)

||- Torsdag (30/4):
Då klev vi uppvid klockan 09.oo & gjorde oss i ordning & vid 11.oo tog 
vi bussen ner till stan & gick & fyllde på mitt busskort & tog sedan 
bussen från Navet till Texas & hoppas av där & gick till tågstationen & 
plocka ut våra biljetter...
När vi gjort det ropar dom upp att våra tåg är inställd så vi skulle få en 
ersättningsbuss, men lika bra var det för då fick vi iallafall åka samma, 
annars hade vi fått olika tåg..
Bara för vi åkte buss tog det en timme extra, men de gjorde inget.. 
Morsan hade ändå plockat på oss en massa korsordstiningar ^^,
När vi var framme i Gävle fick vi byta till tåg som gick  till Uppsala & från
Uppsala bytte vi till pendeln mot Stockholm för därimellan ligger Märsta... :)
Men det dygaste av allt var att när vi var i Gävle kom det ett tåg från Sundsvall
& varför fick vi inte åka det?
Dom sa att det var inställt för att dom höll på bygga om, vadå ljuga?
Istället fick vi trängas med 2 tanter på bussen...
Aja, När vi var framme där stod Robbans mamma & vänta på oss & ledde 
oss till bussen & vi åkte hem till henne...
Där var det mest bara en massa snack i början & Sean & Kate (Robbans lillebror & 
lillasyster) skulle visa allt & sånt ^^ haha...
Men de va trevlans & de blev en ganska tidig kväll där vi gick & la oss för alla var trötta...

||- Fredag (1/5):
Var vi alla på tivoli som var alldeles utanför typ hyreshuset som dom bodde i...
Det skulle vara godisregn & gratis biljetter som kastades ut så självklart gick 
man dit & ställde sig & Robban fick en trisslott, haha.. Medans jag själv fick 6 åkbiljetter ^^
Så vi fick även också åka lite & inte bara barnen, haha..
Vi åkte 3 åk var, Virvelvinden, & sen den som brukar va på gatufesten som snurrar runt 
& gungar & break dance..
Eftersom det inte var mycket folk för vi var där på dagen fick man åka länge, haha.. 
Och sista karusellen var fan hemsk i slutet, speciellt för Robban som var på väg & spy..
Han fick även åka krockbilarna med Sean, naaew ^^
Också vann Robban en söt Nalle till mej, den var så fin så... :')
Får ta kort på den sen..
Sen kom Robbans mormor som skulle vara där tills Söndag som vi 
& de var ju kul för henne hade jag aldrig träffat förut.. 
Hon kom med bil så då passa Jag, Robban & Anna på att fråga om 
hon kunde åka med till Arlanda staden & handla lite så de gjorde vi.
Sedan vart det en lugn dag idag också där alla umgicks & mot kvällen 
vart man bjuden på Margaritas men de tyckte jag tyvär var äckligt & 
sen fick jag värkar så hade inte lust & dricka nått längre utan ja snatta 
Robbans morsa på allt gott hon hade & la mej framför tv:n &
 tyckte synd om mej själv, haha..
Så dom andra fick ha sitt drickande för dej själv...
På kvällen kolla jag & älskling på film också när alla var på väg & lägga sej, 
ja valde & de vart "I hennes skor"..
Rätt bra film :)
Robban somna så efter filmen väckte jag hann så gick vi & la oss för han var så trött, 
själv hade jag svårt & somna men efter nån timme så slockna jag också..

||- Lördag (2/3):
Då vakna ja & Robban upp vid 09.oo-10.oo tiden & ja kunde knappt ta mej upp 
ur sängen för min mensvärk, så ja fick lägga en varm vetesäck tror ja de heter 
på magen & fick nå starka pills..
Som tur gick de över efter nån timme så Jag, Robban & Anna ( Robbans Mamma) 
kunde åka till Upplands Väsby som vi planerat.
Vi gick runt där på centret & självklart på New Yorker igen där Robban fick ett par 
byxor av morsan sin, skitsnygga!
Och jag fick ett par shorts & hon köpte en tröjja till sig själv...
Sedan gick vi på en skoaffär där Robban fick 2 par skor..
Han köpte ett par converse gråa, & ett par andra..
Och Anna köpte ett par sandaler..
Efter det bjöd hon oss på Subway,*mums* 
Och sedan åkte vi hem..
Robban & jag lånade datorerna en stund & nörda & på kvällen satte sig robbans 
mamma, robbans mormor jag & älskling & kollade på film, åt godis & tog oss nått & dricka.. 
Robban drack nåra Barcardi Breeze & Smirnoff Ice som ja smaka på, våga inte 
dricka så mycket eftersom jag äte starka tabletter tidigare på denna dag..
Efter filmen var slut gick Robbans mamma & mormor & la sog & ja & Robban 
satte oss framför datorerna igen & sedan gick vi & la oss...

||- Söndag (3/5):
Klev jag & älskling upp vid 09.oo och då kollade jag på en massa mönster som 
Robbans mamma ritat upp åt mig eftersom jag ska börja sy & jag fick kolla i en 
massa tidningar efter vad jag vill ha så skulle hon rita upp det också åt mej & 
skicka de på posten.
Så snäll hon är <3
Vi åt även tacos till frukost som blev kvar efter helgen & efter det packa vi & fixa 
oss lite snabbt, sa hejdå till alla & tog bussen ner till Willys med Anna som köpte 
lite gosaker som vi kunde ha med på tåget & ja hitta nå solbrillor där som ja köpte.. 
Sen tog vi bussen ner till centrum & eftersom det var en halvtimme kvar innan pendeln 
skulle gå satt vi & umgicks med Anna en stund bara & sa hejdå & så...
15.30 tog vi pendeln till Uppsala & därifrån tog vi tåget till Gävle & bytte därefter till Sundsvall..
Fyfan vilken seg resa & de var drygt att jag inte kunde lösa några korsord för ja började må illa /=
Men vid klockan 08.oo var vi äntligen framme i Sundsvall & Vi tog 08.15 bussen från Texas 
& på hemvägen hoppade jag av i Skönsmon för att hämta Laika & tog sen nästa buss hem 
till Robban & gick & la mej i den sköna efterlängtade sängen & glodde på tv tills jag somnade...

Nuet:
Haha, ja idag vakna ja upp vid 11.3o & gick på toa, sen har ja sutte här vid datorn..
Skulle behöva gå ut med Laika men Robban sa att det regna så jag kollade på SMHI 
& de stod att det skulle regna hela dagen idag & även imorgon, jag som har ärenden 
som jag skulle gjort idag & även Robban..
Själv skulle jag behöva gå på arbetsförmedlingen & skaffa ett möte & få en handledare 
& även skaffa en internetbank.

Nepp, nu måste ja klä på mej & tvinga mej ut i regnet med Laika, hon vill verkligen ut...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback