`´ Regn & Blåst `´



Man blir så nere av vädret & så trött, eller är det bara jag?
Idag har Aslan vare här igen & han kom samma tid som vanligt..
Sen har jag vare ner på arbetsförmedlingen idag också & skrev in mig där,
men måste även på arbetsförmedlingen igen senast den 15:onde fast i Ånge..
*BLÄ* på det, vill verkligen inte till Ånge.. Orka det...

Har inte fortsatt med rensningen/städningen ännu, men ska ta mig lite
styrka strax & göra det.. ;)
Har tänkt att det inte var nån idé när det är fulväder ute
& hundarna kommer in alldeles blöta & smutsiga, blir ju massa
tassavtryck överallt här inne i vilket fall..
Har iallafall börjat tvätta så man får det gjort..

Imorgon & på Fredag kommer inte Aslan, men kanske på Lördag..
Får reda på det imorgon...
Laika & han har vare lös nere vid stranden igen idag också, men blev bara en kort
stund då det är så jävla kallt. Men kul hade dom! :D

Haha, Aslan var sjukt gullig idag.. Laika är fortfarande lite småtjurig på honom
när dom är inne & vägrar leka & då la han sin favorit-leksak framför henne & putta
fram den med nosen till henne, såg jättegulligt ut men hon var bitch & sket i stackarn..
Sen förökte han putta fram den igen med tassen men hon kolla bara bort så han
fick leka för sig själv istället..
Sen idag skulle jag flytta på Aslans bädd idag innan jag for ner tillstan då bet han tag
i den & ja tänkte bara: "Jaha, han vill väll ta tillbaka den till den gamla platsen"..
Men nä, efter halva vägen knöla han ihop den & börja jucka på den...
Haha, såg sjukt ut.. Men ja, vad gör man .. Han är i den åldern, självklart sa jag till han..
Men tur att han inte gör de på andra saker eller på folk iallafall..

Han var även riktigt duktig idag, han verka inte kunna så mycket kommandon
förutom
"sitt".. Så jag övade lite på "ligg" & "tass" , även "snurra"..
"Ligg" är han fortfarande lite osäker på men går efter lita tjat, men han liksom kryper
på golvet då.. Men de ska vi öva bort! :D
"Tass" fick han in ganska
bra efter ha sett hur Laika gör då ja visa med henne först så de va kul & se..
"Snurra" så hade jag bara en godis i handen när han satt ner så fick han snurra runt
ett varv & de tyckte han va jättekul.. Även Laika med då hon älskar när man
aktiverar henne & ger henne uppmärksamhet.

Idag när älskling & jag var ut med hundarna en sväng träffa vi även på Carro & Milla
& dom hade sina hundar & de tyckte Aslan var skitkul!
Så han fick hälsa lite på dom också, men släppte inte lös dom då, när
Contessa (Grand Danoisen jag hade ett tag) såg för stor & läskig
ut tyckte Aslan.. Haha, han är lite töntig av sig ;) Men det är sött..

Känns som hela min blogg handlar om hundar nu, lite tråkigt kanske..
Haha, men ja? Jag har ju inte gjort så mycket annat än tage han om det 
som senaste dagarna, så ni får stå ut .. :)

Imorgon ska jag upp rätt tidigt igen, vid 08-09.oo för måste ringa några
tråkiga telefonsamtal & fixa lite.. Håll tummarna för att de kommer gå bra
för mig.. Jag hoppas verkligen det.. 

Nog skrivet här.. Innan ni får läskramp i ögonen, haha.. Om ni ens orkat läst
allt..
Ha en myysig kväll!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback