`´ WordDokument Bloggandet `´

`´ Trouble Trouble `´
Tisdag 29 Juni, 15.35
Ja, inget internet igen, fett störande..
Men vet iallafall ett knep där jag kommer in på FB ändå,
men kan typ inte göra nånting där istället.
Anyway, måste lösa det.. Det är alltid nått problem..
Skulle provjobbat igår också första gången,
men blev inte av då chefen meddela att tjejen är sjuk
& hon skulle höra av sig när hon är bättre.
Men jag har fått svar från ett annat jobb igår också som
jag mejlat idag, dom ville ha svar på lite saker.
Sen har jag även skickat in ett cv + personligt brev till
ett annat jobb som sökte massa folk...
Alltid bra & ha flera jobb på lager ifall att, då det är svårt & få
tag på ett idag.
Igår var jag & älskling ner på stan, där mötte vi först
upp Christian på Acces sen gick vi runt lite på stan & sen
var Robban & klippte sig, medans älskling gjorde det drog ja med
Christian till donken en sväng & snacka massa skit,
sen gick vi upp till Robban igen & vänta tills han var klar.
Efter det for vi hem & rastade Laika & chillade resten av dagen,
eller ja städade lite på kvällen & strykte lite.
Idag har jag diskat, även laggt fram köttfärs på tining så ska
jag göra massa köttbullar som ja kan frysa in sen,
hemlagat är alltid bäst (Y)
Snart ska jag ut med hundarna en sväng till, sen blir det till
att stryka klart resten idag I guess..
Verkar som vi ska flytta snart också, kan ta 3 månader, men
omkring det, se ska bli härligt & komma närmare stan..
Men jag kommer sakna Bredsand också, speciellt på sommaren!
Det är ett soft ställe, men man vill ju självklart bo närmare stan också.
Ajuste, beroende på hur de ser ut & så med jobb, men nästa vecka är det resa
till Stockholm bokad också för mig & , typ en vecka.. De ska bli asnajs om vi kommer iväg..
Hmm , har nog inte så mycket mer att uppdatera med just nu,
har ändå annat för mig än att sitta här..
Peace.
`´ I love the way you lie `´
Onsdag 30 Juni, 07.34
Kom nyligen ut ut duschen, tig en snabbdusch & nu väntar jag på Aslan
som strax borde vara här. Idag blir kanske Aslan här längre än vanligt..
Hoppas på fint väder idag, det verkar så med tanke på det är varmt ute redan nu,
men frågan är bara om molnen försvinner så man får lite sol?
Idag ska jag ner på stan en sväng & göra lite ärenden, sen blir det till & träna när man
kommer hem, ut & jogga lite med Aslan kanske? Eller cykla?
Sen om solen kommer fram är det dags & sola lite...
Igår var Micke här hela dagen, så på kvällen satt vi alla tre ute & spelade
Finans, Micke vann självklart.. Och jag fick ju bästa starten?
Nä, börja med 3 lån jag sen kom jag typ aldrig ur det, när jag väl
fick bort lånen hamna man på Mickes gata där han skulle va, vad var det?
100 000/200 000, i vilket fall hade jag det inte. Nybörjarturen vettu ;)
Saknar min kära vän Anna också så det gör ont..
Kvinnan är i Norge & jobbar röven av sig min duktiga flicka.
Även, läste igår också att Hultsfred ska läggas ner, dom sålde allt för
lite biljetter, dom måste valt skitband i år?
Men sjukt tråkigt dom ska lägga ner, annars äre en asskön festival!
Men nu kommer stora grabben..
Peace.
`´ Matfors `´
Onsdag 30 Juni, 23.12
Vare på stan idag med älskling & gjort lite ärenden,
mejlat till lite jobb & så.. Samtidigt bloggade jag en snabbis också.
Sen när vi var hemma igen vid 16.3o tiden var vi ut med hundarna,
sen gjorde vi mat.. Idag blev det kycklingsallad, MUMS!
Sallad är gott, synd bara det är så dyrt...
För ett tag sen var älskling & fiska en sväng & jag cyklade lite med
Laika & vande hon vid det så vi sedan kan ta längre cykelturer.
Nu ligger hon helt slut i Aslans bädd.
Nyss pratat med mamsen också, fått reda på
både bra & dåliga saker idag.
Idag hade mormor fått vare hem till morfa r& hälsat på
iallafall, & det är ju jättekul.
Efter att hon åkt hem så åska de ju bara på som fan &
självklart råka ju morfar ut för oturen, åskan slog ner i ladugården
så den har brunnit ner..
Mamma ska dit imorgon & ja ska nog med, vi kommer nog sova där
& se hur det är med morfar & så & hjälpa till där..
Så hemskt de där..
Åskan slog nog ner här i närheten också för här började
allt blinka, jag & Robban drog ur allt fast än vi har åskledare.
Men de dundra på som fan, hur många blixtrar som hellst på
bara några sekunder, de var inte kul de minsta..
Åskrädd som jag är också, men måste säga att det blivit bättre.
Kunde iallafall sitta ute på bron nu iallafall, förr satte
jag inte en fot utanför om inte man skulle in i en bil eller så.
Ja , vi får hoppas allt är bra med morfar imorgon iallafall, åker
inte dit förens på eftermiddagen då Aslan ska vara här under dagen.
Får se om älskling följer med eller inte också, hoppas på att han vill det <3
Vill ha med min gosepojk <3
Nu ska ja kvällsfika lite, ta några kiwisar & ett glas juice & lite
yogurt, sen blir det nog & dra sig mot sängen.
Ska upp klockan 07.oo imorgon som vanligt...
Peace.
`´ En go'jävel `´
Torsdag 1 Juli, 00.07
Nyligen kommit hem, vare typ mellan Bredsand & Njurunda
med älskling, Christian & Laika & fiskat några timmar..
Grabbarna gick dit & hem medans jag & Laika cyklade så hon fick springa
av sig..
Så nu ligger hon helt slut i bädden..
Själv har jag nyligen rensat & fryst in en fisk, börjat steka
köttbullar i massor som jag ska frysa in & öppnat en sjukt go' cider..
Dark Forest cider with blueberry flavour..
Tippsar den starkt, sjukt god!
Idag har Aslan vare här som vanligt så har vare en lugn dag
med hundarna, har städat lite & så bara...
Lyckas ju jämt bli stökigt på en dag, älskling har rensat lite
på gården också, min duktiga pojkvän <3
Även borstat hundarna idag, klippt klorna på Laika & försökt
vant Aslan vid klotången eftersom han fått för sig & inte gilla den..
Men de gick rätt bra idag, han morra iallafall inte..
Nä. Fortsätta med maten nu så den blir klar..
Inatt kommer vi alla sova gott iallafall..
Peace.
`´ Storfrämande `´
Lördag 3 Juli, 23.48
Var ut med Laika för en stund sen på en sista promenad & nu nyligen har jag &
älskling kommit ur duschen..
Väntar nu på kladdkakan ska bli klar som jag gjorde innan jag gick
ut med pälsbollen, den borde vara klar snart?
Då blir de kladdkaka med glass & kiwi, mhmmm!
Fick igår reda på att vi får främmande på Måndag eller Tisdag,
Robbans mormor, hon ska sova här en natt medans hon ändå är
på genom resa...
Far sedan på Onsdag ner till Stockholm.. :)
De blir härligt de!
Idag har Aslan vare här från typ 13.oo tiden idag, efter att dom lämnade av han här
så bestämde älskling & jag för & dra & fiska & sola i det underbara vädret..
Så vi tog hundarna på en lång promenad till fiskestället som vi vare på i ett par dagar,
det är sjukt bra.. Men idag fick vi inte så mycket, tror det var för varmt...
Satt där till 17.30 tiden sen vandra vi hemmåt..
Gjorde sen mat & sen kom dom & hämta Aslan, sen dess har vi bara tage de
lugnt, spelat nått spel & chillat..
Ska strax gå & mysa ner oss i sängen, se nån film eller så..
Nu får min kära vän Anna komma hem också, saknar henne så de gör ont.. <3
Nepp, dags & dra.. Ska skära upp lite kiwi,.
Peace.
`´ Städa, packa, packa, packa `´
Tisdag 6 Juli, 09.00
Klev upp vid klockan 07.oo, fräschade till mig lite snabbt, satte ut Laika &
plockade lite snabbt i lägenheten innan Erik kom förbi med Aslan,
passade även på att borsta Laika ute , då det var så härligt väder..
Nyss pratat med mamma i telefon, hon kommer förbi idag & hämtar Laika,
först skulle hon till mormor & hälsa på...
Själv ska jag ägna dagen åt att städa & packa, imorgon blir det Stockholm!
Wiiiie, ja längtar så.. Ska bli så skönt & åka bort med älskling...
Måste även ner på stan en sväng idag & fixa lite småärenden!
Nä, ska på toa en sväng nu, sen har jag ett samtal att ringa..
Får se om ja skriver här mer idag, annars blir det väll när jag är i
Stockholm...
Ajuste, måste skryta... Tog mitt första dopp i förrgår i havet
mot kvällen, passade även på att bada Laika & sen duschade jag henne
så hon är ren & fin nu..
Satan vad kallt de var, förstår inte hur barnen kan bada där varje dag..
Försökte hoppa igår också med grabbarna (älskling & Christian), men
det var ingen som vågade sig i, vi doppa typ tårna för en minut & gick hem sedan,
haha... Pussys vi ä!
Peace.
`´ Diska - Packa `´
Onsdag 7 Juli, 08.57
klev upp för en halvtimme sen, vare på toa & kollat FB en sväng
medans man vakna till, nu ska jag skriva detta & sen göra nån nytta..
Måste diska & packa, har inte ens börjat packat & göra lite småsaker...
Sen tar jag & min älskade tåget mot Stockhom, de ska bli härligt...
Trött som bara den, men det blir bra det så kan man sova på tåget..
Har ju inga åksjukepiller, så bäst så.. =)
Laika åkte till mamma & pappa igår, eller ja..
Nu är hon hos Åke (brorsan) & Kickan, så får hoppas de går bra där!
Själv kommer man hem den 15:onde igen, lär ju blogga lite & låna
lite internet när man är där nere..
Petra ville jag skulle komma på power meet på Fredag också,
får se om man får tid till det & träffa pluppiluppan igen!
Men nu har ja icke tid för det här,
kom på jag måste på tempo & köpa nån dricka & så också!
Peace.
`´ I Told You Baby `´
Fredag 16 Juli, 19.45
Oh Oh Ohohhh, I Told you baby!
Looking so bad, rocking this skirt, Rocking this club...
...
To be what you is, you gotta be what you are.
The only thing I missing is a black guitar.
I'm a ROCKSTAR! Hey baby, I'm a rockstar!
Så sjukt bra låt med Slash & Fergie den snygga kvinnan!
Idag klev älskling & jag upp vid 11.oo tiden, duscha & gjorde oss i ordning.
Sen drog vi till Birsta & shoppade lite, köpte present till Sonubai & Erik som
grattis tills dom nyfödde son, blev ett silverhalsband med en liten bil typ som hade turkos blå ruta & blidäck!
Jättesött, synd det är inslaget, annars hade jag tage kort på det..
Men de kanske inte låter så sött, men ja lovar.. De ä JÄTTE SÖTT!
Det stog mellan det eller ett kinatecken som betydde Kärlek, men efter mycket om & men
blev det sött iställetför snyggt, kinatecknet var ganska stort så..
Sen köpte jag underkläder ifag också, en extern hårddisk, handlade lite mat
o.s.v
Köpte glass till mig & älskling också..
Sen köpte ja lite nya ben till Laika & grisöron till henne & Aslan..
Sist av allt mötte vi upp mamma & pappa på Willys,
dom skulle lämna tillbaka Laika som vare där i en vecka medans vi var i Stockholm..
Så fick skjuts av dom hem iställetför att ta bussen!
Så nu är hela familjen hemma i den stökiga lägenheten <3
Ska ta & städa till alldeles strax..
Blir till & äta först, älskling är på Tenpoi med Christian & samtidigt köper han pizza..
Sen kommer grabbarna hit & de blir game:ing tonight I guess..
Christian har köpt ett Xbox & de va snack om & ta hit det, så ja kan spö
grabbarna sen i UFC.. ^^,
Hahaha, måste höra av mig till Sonubai också kom ja på nu, Aslan skulle nog vara här i helgen..
Ajuste, lillasyster kommer hit imorgon också, hon ville fiska med oss..
Men nu ska ja dra,
Peace.
`´ Hey little sister `´
Söndag 18 Juli, 12.09
Igår kom Melissa (lillasyster) hit , hon följde med mig,
älskling & Christian & fiskade en sväng, men de va ingen fisketur då vi inte hade
nån mask så gav upp fort så var jag hem & gjorde finmiddag iställetför, det blev
marinerad stekt fläskfilé, en vanlig potatisgratäng & en med paprika i, Beasås,
majs, stekt lök, fetaost m.m.
Toppen middag!
Idag kanse det blir världens bästa hemmagjorda hamburgare?
Vi får se, vi får se...
Ska se om de finns tvättid iallafall idag så det blir någonting gjort..
Aslan kom inte igår som planerat, men han kommer imorgon..
Vilken tid vet jag inte ännu, ska sms:a & fråga det sen..
Har ju köpt en gattis present till lillbäbisen doms som jag vill ge,
Hoppas hoppas hoppas dom gillar den..
Träffade Ämma en sväng igår också, hon håller på flyttar in för fullt bruden..
Det viktigaste idag är ett GRATTIS till mig & älskling,
firar två hela underbara år och tre månader med grabben nu..
Fler ska det bli, många många fler..
Jag älskar dej Robin, de vet du--
Cecilia <3 Robin, låter & känna helt underbart att säga..
Namnen passar så fint, så fint som du & jag baby passar tillsammans <3
Peace.
`´ Skummboll `´
Tisdag 20 Juli, 14.24
Känner mej som en skummis idag, min kropp är seg,
jag känner mej göralös, men känner igen motiviation eller ork till
att hitta på nått heller? Fan, vad drygt!
Melissa åkte för en stund sen, hon skulle hem nu..
Älskling & jag var & fiska med henne igår, vi fick skjuts diyt av Erik
när han ändå skulle hämta Aslan vid 13.oo tiden..
Vi vart där borta rätt länge, men de gick inte så bra för oss..
Tror Melissa gav otur eller nått, eller vi skyller på henne iallafall då det
är ett sånt toppenställe..
Jag fick en stor mört i början också, ett monster som röck av den enda krok jag hade..
Så sluta med att jag låg & slappa på bryggan i nån timme iställetför..
Fick panik igår också när jag fick en kror i fingret hemma, Laika blev rädd när jag skrek &
rymde ut (dörren var öppen) , men hon hade vare duktig & stannat på framsidan & suttit där tills en
gubbe hälsa på henne så då satt hon med honom när jag hittade henne.
Idag håller jag på tvätta, ska städa till ordentligt när jag får ork också!
På Torsdag kommer Robbans mamma m.fam till Sundsvall också så
vi ska hitta på något i helgen!
De blir toppen det, ska bli kul & visa hur vi bor!
Ajuste, de bästa som hände igår, vill ni veta?
VI BESTÄLLDE INTERNET!
Men det tog tid innan vi får det :(
2-4 veckor kunde det ta, *pust*
Men ett steg mot det bättre iallafall, så man slipper känna sig lika instängd
från omvärlden & kunna ägna sig åt intresset igen som photoshop m.m. utan begränsningar
så jag kan få tag på det jag behöver när jag håller på att redigerar & så..
Sen ska det bli underbart & kuna spela igen & så självklart & ha mer kontakt med vännerna igen!
Till & med mamma som blivit en FB nörd på senaste så ja kan prata med henne, hon är så söt
när hon försöker, pappsen med! <3
Grattis till min systerson igår också, Rasmus som fyllde år!
Synd jag inte kunde vara där & fira med familjen!
Men lite snålt med pengar just nu, men har snart igen!
Men nu ska älskling, jag & Laika ta oss en sväng till tvättstugan & sen en promenad
till en butik som höll på rea ut, en fiskebutik.. Måste ändå köpa lite nya krokar..
Peace.
`´ Oturen är åter kommen `´
Onsdag 28 Juli, 17.36
Ja, ja var ju så glad sist ja skrev äver internet, modemet
& sånt är framme så vi skulle ringa till fastighetsnabben igen & påminna
om telefonjacket eftersom dom är lite glömska,
tror ni svaret var positivt, med våran tur?
NEJ!
Vi får inget telefonjack om vi inte betalar själv, men hallå?
Alla i detta hus har ett telefonjack utom vi & dom fixar det inte ens åt oss?
De kostar inte han någonting?
Damn, ja.. Får hoppas de löser sig,  måste kolla upp om vi har rätt
& få ett? De hoppas jag verkligen!
I helgen var det lungt, hade inte lust & hitta på så mycket heller,
var hemma med älskling förutom när han var på stan en sväng på Lördagen
& hälsade på sin mamma som var & hälsade på i Sundsvall..
I Veckan har det också vare lungt, vare med vänner som vanligt & så..
Hyrde spel häromdan till PS3:an som var asgrymt, måste köpa det:
Heavy Rain!
Sen hurde älskling & jag film i förrgår & igår, båda var skit..
Första var The Vampire Assistant & den andra var Alice i Underlandet..
Eller Alice i Underlandet var okej, den hade sina roliga snuttar med kaninen som jag tror
var hög på kokain som kastar tekoppar omkring sig & babbla på, sen var den lite häftigt gjord!
Men den hade nog vare awesome på 3D bio...
Men nu ska vi ta & lämna tillbaka filmerna & passa på & ta  med Laika på en promenad..
I helgen kommer Aslan & sover här också då familjen hans ska dra ut på landet.
Peace.
`´ Super Mys helg `´
Fredag 30 Juli, 23.46
Fullspäckad helg med en massa mys med älskling,
älskling har fått pengar idag & på köpet fick jag the wrong week,
så bio fick vi stryka denna helg! , tvi tvi på det!
Så illa , så illa.. Varför ska man ha ont & må dåligt under den tiden?
Jaja, får bli det till veckan/mot nästa helg..
Så ikväll vid 18.oo drog vi till Hemmakväll för att hyra ett spel,
men det blev mer än det..
Det blev 3 filmer, & ett spel till PS3:an, God Of War 3..
Så tills nu har vi nördat som fan, men ska byta nu & mysa ner
oss med film & gotta!
Vi har ju en film till som Robban hyrde tidigare idag också på Tempo,
så 4 filmer nu då!
Åh, en annan toppen sak!
De löser sig äntligen med internet, turen har kommit på våra sida!
Bredbansbolaget kommer i samband med installationen att dra ett telefonjack
for free!
Hur grymt är inte det?
Så nu hoppas jag verkligen att vi får fortsätta ha turen på vår sida så det inte blir nått krångel..
Melissa & pappsen kommer förbi en sväng imorgon också, så ska även lösa ut modemet då också som
ligger på posten ännu!
Ska upp tidigt imorrn också, vid 09.oo tiden, för Aslan kommer då!
Han ska sova över här tills på Söndag :)
Blir kul för Laika det som har haft sån överskottsenergi hur länge som hellst nu,
så hoppas hon tar ut den på Aslan iställetflr att skälla & studdsa på mig & älskling
för minsta lilla, man kan inte ens fnittra till utan att hon hoppar på en!
Ska fixa cykeln också som håller på pajja så jag kan ta en cykeltur med henne,
det tycker hon är superkul!
Men nu ska jag åter till myset, tända ljus & bara krypa ner i famnen på Robban
my love <3
HAHA; en sista grejj,..
Testade på Robbans största intresse igår, rappa!
HAHA, lät som en skånsk wannabe med mina R som jag inte kan uttala & värre än
bruddarna på Frizon, men iallafall, har fått det gjort iallafall & vet vad jag ska göra med den karriären!
Sätta stopp för den direkt, inget jag ska hålla på med, hahahaha!
Men kul & testa iallafall!
Peace.
`´ Ny Vecka, Ny Månad - Nya Äventyr `´
Söndag 1 Agusti, 15.54
Igår kväll såg älskling & jag klart dom sista filmerna, & inatt
lirade han ut God Of War 3...
Aslan åkte hem för nån timme sen också & sen dess har jag tage de lugnt, har sånna
mensvärkar så suttit & kurat ihop mig i datastolen med Risen framför mig..
Så sjukt bra spel..
Strax innan Aslans ägare var förbi så kom även pappa & Melissa en sväng,
lämnade modemet till internet & så & det stod i papprerna att dom ska höra av sig
imorgon om tekniker & så, AWESOME!
Internet redan i veckan då hoppas jag?
Jag hoppas verkligen dom kan komma imorgon, jag håller på att lägnta ihjäl mig!
Det ska bli så himla underbart!
Fick även reda på idag om vi vill ha gratis biljetter tills på Fredag,
de skulle vara Ulf Lundell & Takida som spela så fick vi det också om vi hörde av oss i veckan,
så får se , får se.. Man vet ju aldrig?
Men det är ju toppen!
Men än så länge känner varken jag eller älskling oss så sugna!
Micke är på väg hit också idag, grabbarna ska väll recca lite musik antar ja..
På tal om music baby, music så började jag recca en refräng på en låt igår som jag börjat skriva på..
Än så länge är den aight, I think.. Inte för jag är precis superbra, men jag gör det för jag tycker det
är så sjukt kul! No matter that, spelar ingen roll vad andra tycker & tänker! :D
Ja , mer har jag inte & skriva just nu.. Förhoppningsvis kan jag blogga real snart, på min blogg direkt
istället för detta sjukt tråkiga dokument..
Peace.
`´ Trouble Trouble `´
Tisdag 29 Juni, 15.35

Ja, inget internet igen, fett störande..
Men vet iallafall ett knep där jag kommer in på FB ändå,
men kan typ inte göra nånting där istället.

Anyway, måste lösa det.. Det är alltid nått problem..
Skulle provjobbat igår också första gången,
men blev inte av då chefen meddela att tjejen är sjuk
& hon skulle höra av sig när hon är bättre.
Men jag har fått svar från ett annat jobb igår också som
jag mejlat idag, dom ville ha svar på lite saker.
Sen har jag även skickat in ett cv + personligt brev till
ett annat jobb som sökte massa folk...
Alltid bra & ha flera jobb på lager ifall att, då det är svårt & få
tag på ett idag.

Igår var jag & älskling ner på stan, där mötte vi först
upp Christian på Acces sen gick vi runt lite på stan & sen
var Robban & klippte sig, medans älskling gjorde det drog ja med
Christian till donken en sväng & snacka massa skit,
sen gick vi upp till Robban igen & vänta tills han var klar.
Efter det for vi hem & rastade Laika & chillade resten av dagen,
eller ja städade lite på kvällen & strykte lite.

Idag har jag diskat, även laggt fram köttfärs på tining så ska
jag göra massa köttbullar som ja kan frysa in sen,
hemlagat är alltid bäst (Y)
Snart ska jag ut med hundarna en sväng till, sen blir det till
att stryka klart resten idag I guess..

Verkar som vi ska flytta snart också, kan ta 3 månader, men
omkring det, se ska bli härligt & komma närmare stan..
Men jag kommer sakna Bredsand också, speciellt på sommaren!
Det är ett soft ställe, men man vill ju självklart bo närmare stan också.

Ajuste, beroende på hur de ser ut & så med jobb, men nästa vecka är det
resa till Stockholm bokad också för mig & , typ en vecka..
De ska bli asnajs om vi kommer iväg..

Hmm , har nog inte så mycket mer att uppdatera med just nu,
har ändå annat för mig än att sitta här..

Peace.



`´ I love the way you lie `´
Onsdag 30 Juni, 07.34

Kom nyligen ut ut duschen, tig en snabbdusch & nu väntar jag på Aslan
som strax borde vara här. Idag blir kanske Aslan här längre än vanligt..
Hoppas på fint väder idag, det verkar så med tanke på det är varmt ute
redan nu, men frågan är bara om molnen försvinner så man får lite sol?

Idag ska jag ner på stan en sväng & göra lite ärenden, sen blir det till & träna när man
kommer hem, ut & jogga lite med Aslan kanske? Eller cykla?
Sen om solen kommer fram är det dags & sola lite...

Igår var Micke här hela dagen, så på kvällen satt vi alla tre ute & spelade
Finans, Micke vann självklart.. Och jag fick ju bästa starten?
Nä, börja med 3 lån jag sen kom jag typ aldrig ur det, när jag väl
fick bort lånen hamna man på Mickes gata där han skulle va, vad var det?
100 000/200 000, i vilket fall hade jag det inte. Nybörjarturen vettu ;)

Saknar min kära vän Anna också så det gör ont..
Kvinnan är i Norge & jobbar röven av sig min duktiga flicka.

Även, läste igår också att Hultsfred ska läggas ner, dom sålde allt för
lite biljetter, dom måste valt skitband i år?
Men sjukt tråkigt dom ska lägga ner, annars äre en asskön festival!

Men nu kommer stora grabben..

Peace.



`´ Matfors `´
Onsdag 30 Juni, 23.12

Vare på stan idag med älskling & gjort lite ärenden,
mejlat till lite jobb & så.. Samtidigt bloggade jag en snabbis också.

Sen när vi var hemma igen vid 16.3o tiden var vi ut med hundarna,
sen gjorde vi mat.. Idag blev det kycklingsallad, MUMS!
Sallad är gott, synd bara det är så dyrt...

För ett tag sen var älskling & fiska en sväng & jag cyklade lite med
Laika & vande hon vid det så vi sedan kan ta längre cykelturer.

Nu ligger hon helt slut i Aslans bädd.
Nyss pratat med mamsen också, fått reda på
både bra & dåliga saker idag.

Idag hade mormor fått vare hem till morfa r& hälsat på
iallafall, & det är ju jättekul.
Efter att hon åkt hem så åska de ju bara på som fan &
självklart råka ju morfar ut för oturen, åskan slog ner i ladugården
så den har brunnit ner..
Mamma ska dit imorgon & ja ska nog med, vi kommer nog sova där
& se hur det är med morfar & så & hjälpa till där..
Så hemskt de där..

Åskan slog nog ner här i närheten också för här började
allt blinka, jag & Robban drog ur allt fast än vi har åskledare.
Men de dundra på som fan, hur många blixtrar som hellst på
bara några sekunder, de var inte kul de minsta..
Åskrädd som jag är också, men måste säga att det blivit bättre.
Kunde iallafall sitta ute på bron nu iallafall, förr satte
jag inte en fot utanför om inte man skulle in i en bil eller så.

Ja , vi får hoppas allt är bra med morfar imorgon iallafall, åker
inte dit förens på eftermiddagen då Aslan ska vara här under dagen.
Får se om älskling följer med eller inte också, hoppas på att han vill det <3
Vill ha med min gosepojk <3

Nu ska ja kvällsfika lite, ta några kiwisar & ett glas juice & lite
yogurt, sen blir det nog & dra sig mot sängen.
Ska upp klockan 07.oo imorgon som vanligt...

Peace.



`´ En go'jävel `´
Torsdag 1 Juli, 00.07

Nyligen kommit hem, vare typ mellan Bredsand & Njurunda
med älskling, Christian & Laika & fiskat några timmar..
Grabbarna gick dit & hem medans jag & Laika cyklade så hon fick
springa av sig..
Så nu ligger hon helt slut i bädden..

Själv har jag nyligen rensat & fryst in en fisk, börjat steka
köttbullar i massor som jag ska frysa in & öppnat en sjukt go' cider..
Dark Forest cider with blueberry flavour..
Tippsar den starkt, sjukt god!

Idag har Aslan vare här som vanligt så har vare en lugn dag
med hundarna, har städat lite & så bara...
Lyckas ju jämt bli stökigt på en dag, älskling har rensat lite
på gården också, min duktiga pojkvän <3
Även borstat hundarna idag, klippt klorna på Laika & försökt
vant Aslan vid klotången eftersom han fått för sig & inte gilla den..
Men de gick rätt bra idag, han morra iallafall inte..

Nä. Fortsätta med maten nu så den blir klar..

Inatt kommer vi alla sova gott iallafall..

Peace.



`´ Storfrämande `´
Lördag 3 Juli, 23.48

Var ut med Laika för en stund sen på en sista promenad & nu nyligen
har jag & älskling kommit ur duschen..
Väntar nu på kladdkakan ska bli klar som jag gjorde innan jag gick
ut med pälsbollen, den borde vara klar snart?
Då blir de kladdkaka med glass & kiwi, mhmmm!

Fick igår reda på att vi får främmande på Måndag eller Tisdag,
Robbans mormor, hon ska sova här en natt medans hon ändå är
på genom resa...
Far sedan på Onsdag ner till Stockholm.. :)
De blir härligt de!

Idag har Aslan vare här från typ 13.oo tiden idag, efter att dom lämnade
av han här så bestämde älskling & jag för & dra & fiska & sola i det
underbara vädret..
Så vi tog hundarna på en lång promenad till fiskestället som
vi vare på i ett par dagar, det är sjukt bra..
Men idag fick vi inte så mycket, tror det var för varmt...

Satt där till 17.30 tiden sen vandra vi hemmåt..

Gjorde sen mat & sen kom dom & hämta Aslan, sen dess har
vi bara tage de lugnt, spelat nått spel & chillat..

Ska strax gå & mysa ner oss i sängen, se nån film eller så..

Nu får min kära vän Anna komma hem också, saknar henne så de gör ont.. <3

Nepp, dags & dra.. Ska skära upp lite kiwi,.

Peace.



`´ Städa, packa, packa, packa `´
Tisdag 6 Juli, 09.00

Klev upp vid klockan 07.oo, fräschade till mig lite snabbt, satte ut Laika &
plockade lite snabbt i lägenheten innan Erik kom förbi med Aslan,
passade även på att borsta Laika ute , då det var så härligt väder..

Nyss pratat med mamma i telefon, hon kommer förbi idag & hämtar Laika,
först skulle hon till mormor & hälsa på...
Själv ska jag ägna dagen åt att städa & packa, imorgon blir det Stockholm!
Wiiiie, ja längtar så.. Ska bli så skönt & åka bort med älskling...
Måste även ner på stan en sväng idag & fixa lite småärenden!

Nä, ska på toa en sväng nu, sen har jag ett samtal att ringa..
Får se om ja skriver här mer idag, annars blir det väll när jag är i
Stockholm...

Ajuste, måste skryta... Tog mitt första dopp i förrgår i havet
mot kvällen, passade även på att bada Laika & sen duschade jag henne
så hon är ren & fin nu..
Satan vad kallt de var, förstår inte hur barnen kan bada där varje dag..
Försökte hoppa igår också med grabbarna (älskling & Christian), men
det var ingen som vågade sig i, vi doppa typ tårna för en minut
& gick hem sedan, haha... Pussys vi ä!

Peace.



`´ Diska - Packa `´
Onsdag 7 Juli, 08.57

klev upp för en halvtimme sen, vare på toa & kollat FB en sväng
medans man vakna till, nu ska jag skriva detta & sen göra nån nytta..
Måste diska & packa, har inte ens börjat packat & göra lite småsaker...
Sen tar jag & min älskade tåget mot Stockhom, de ska bli härligt...
Trött som bara den, men det blir bra det så kan man sova på tåget..
Har ju inga åksjukepiller, så bäst så.. =)

Laika åkte till mamma & pappa igår, eller ja..
Nu är hon hos Åke (brorsan) & Kickan, så får hoppas de går bra där!
Själv kommer man hem den 15:onde igen, lär ju blogga lite & låna
lite internet när man är där nere..

Petra ville jag skulle komma på power meet på Fredag också,
får se om man får tid till det & träffa pluppiluppan igen!

Men nu har ja icke tid för det här,
kom på jag måste på tempo & köpa nån dricka & så också!

Peace.



`´ I Told You Baby `´
Fredag 16 Juli, 19.45

Oh Oh Ohohhh, I Told you baby!
Looking so bad, rocking this skirt, Rocking this club...
...
To be what you is, you gotta be what you are.
The only thing I missing is a black guitar.
I'm a ROCKSTAR! Hey baby, I'm a rockstar!


Så sjukt bra låt med Slash & Fergie den snygga kvinnan!

Idag klev älskling & jag upp vid 11.oo tiden, duscha & gjorde oss i ordning.
Sen drog vi till Birsta & shoppade lite, köpte present till Sonubai & Erik som
grattis tills dom nyfödde son, blev ett silverhalsband med en
liten bil typ som hade turkos blå ruta & blidäck!
Jättesött, synd det är inslaget, annars hade jag tage kort på det..
Men de kanske inte låter så sött, men ja lovar.. De ä JÄTTE SÖTT!

Det stog mellan det eller ett kinatecken som betydde Kärlek, men
efter mycket om & men blev det sött iställetför snyggt, kinatecknet
var ganska stort så..

Sen köpte jag underkläder ifag också, en extern hårddisk, handlade lite mat
o.s.v
Köpte glass till mig & älskling också..
Sen köpte ja lite nya ben till Laika & grisöron till henne & Aslan..
Sist av allt mötte vi upp mamma & pappa på Willys,
dom skulle lämna tillbaka Laika som vare där i en vecka medans
vi var i Stockholm..
Så fick skjuts av dom hem iställetför att ta bussen!

Så nu är hela familjen hemma i den stökiga lägenheten <3
Ska ta & städa till alldeles strax..
Blir till & äta först, älskling är på Tenpoi med Christian & samtidigt
köper han pizza..
Sen kommer grabbarna hit & de blir game:ing tonight I guess..
Christian har köpt ett Xbox & de va snack om & ta hit det, så ja kan spö
grabbarna sen i UFC.. ^^,
Hahaha, måste höra av mig till Sonubai också kom ja på nu,
Aslan skulle nog vara här i helgen..

Ajuste, lillasyster kommer hit imorgon också, hon ville fiska med oss..

Men nu ska ja dra,

Peace.



`´ Hey little sister `´
Söndag 18 Juli, 12.09

Igår kom Melissa (lillasyster) hit , hon följde med mig,
älskling & Christian & fiskade en sväng, men de va ingen fisketur då vi inte hade
nån mask så gav upp fort så var jag hem & gjorde finmiddag iställetför, det blev
marinerad stekt fläskfilé, en vanlig potatisgratäng & en med paprika i, Beasås,
majs, stekt lök, fetaost m.m.
Toppen middag!

Idag kanse det blir världens bästa hemmagjorda hamburgare?
Vi får se, vi får se...

Ska se om de finns tvättid iallafall idag så det blir någonting gjort..


Aslan kom inte igår som planerat, men han kommer imorgon..
Vilken tid vet jag inte ännu, ska sms:a & fråga det sen..
Har ju köpt en gattis present till lillbäbisen doms som jag vill ge,
Hoppas hoppas hoppas dom gillar den..

Träffade Ämma en sväng igår också, hon håller på flyttar in för fullt bruden..


Det viktigaste idag är ett GRATTIS till mig & älskling,
firar två hela underbara år och tre månader med grabben nu..
Fler ska det bli, många många fler..
Jag älskar dej Robin, de vet du--
Cecilia <3 Robin, låter & känna helt underbart att säga..
Namnen passar så fint, så fint som du & jag baby passar tillsammans <3

Peace.



`´ Skummboll `´
Tisdag 20 Juli, 14.24

Känner mej som en skummis idag, min kropp är seg,
jag känner mej göralös, men känner igen motiviation eller ork till
att hitta på nått heller? Fan, vad drygt!

Melissa åkte för en stund sen, hon skulle hem nu..
Älskling & jag var & fiska med henne igår, vi fick skjuts diyt av Erik
när han ändå skulle hämta Aslan vid 13.oo tiden..

Vi vart där borta rätt länge, men de gick inte så bra för oss..
Tror Melissa gav otur eller nått, eller vi skyller på henne iallafall då det
är ett sånt toppenställe..
Jag fick en stor mört i början också, ett monster som röck av den
enda krok jag hade..
Så sluta med att jag låg & slappa på bryggan i nån timme iställetför..

Fick panik igår också när jag fick en kror i fingret hemma, Laika blev
rädd när jag skrek & rymde ut (dörren var öppen) , men hon hade vare
duktig & stannat på framsidan & suttit där tills en
gubbe hälsa på henne så då satt hon med honom när jag hittade henne.

Idag håller jag på tvätta, ska städa till ordentligt när jag får ork också!
På Torsdag kommer Robbans mamma m.fam till Sundsvall också så
vi ska hitta på något i helgen!
De blir toppen det, ska bli kul & visa hur vi bor!

Ajuste, de bästa som hände igår, vill ni veta?
VI BESTÄLLDE INTERNET!

Men det tog tid innan vi får det :(
2-4 veckor kunde det ta, *pust*
Men ett steg mot det bättre iallafall, så man slipper känna sig lika instängd
från omvärlden & kunna ägna sig åt intresset igen som photoshop m.m.
utan begränsningar så jag kan få tag på det jag behöver när jag håller
på att redigerar & så.. Sen ska det bli underbart & kuna spela igen & så
självklart & ha mer kontakt med vännerna igen!
Till & med mamma som blivit en FB nörd på senaste så ja kan prata med henne,
hon är så söt när hon försöker, pappsen med! <3

Grattis till min systerson igår också, Rasmus som fyllde år!
Synd jag inte kunde vara där & fira med familjen!
Men lite snålt med pengar just nu, men har snart igen!

Men nu ska älskling, jag & Laika ta oss en sväng till tvättstugan & sen en promenad
till en butik som höll på rea ut, en fiskebutik.. Måste ändå köpa lite nya krokar..

Peace.



`´ Oturen är åter kommen `´
Onsdag 28 Juli, 17.36

Ja, ja var ju så glad sist ja skrev äver internet, modemet
& sånt är framme så vi skulle ringa till fastighetsnabben igen & påminna
om telefonjacket eftersom dom är lite glömska,
tror ni svaret var positivt, med våran tur?
NEJ!
Vi får inget telefonjack om vi inte betalar själv, men hallå?
Alla i detta hus har ett telefonjack utom vi & dom fixar det inte ens åt oss?
De kostar inte han någonting?

Damn, ja.. Får hoppas de löser sig,  måste kolla upp om vi har rätt
& få ett? De hoppas jag verkligen!

I helgen var det lungt, hade inte lust & hitta på så mycket heller,
var hemma med älskling förutom när han var på stan en sväng på Lördagen
& hälsade på sin mamma som var & hälsade på i Sundsvall..

I Veckan har det också vare lungt, vare med vänner som vanligt & så..
Hyrde spel häromdan till PS3:an som var asgrymt, måste köpa det:
Heavy Rain!
Sen hurde älskling & jag film i förrgår & igår, båda var skit..
Första var The Vampire Assistant & den andra var Alice i Underlandet..
Eller Alice i Underlandet var okej, den hade sina roliga snuttar med kaninen
som jag trorvar hög på kokain som kastar tekoppar omkring sig & babbla på,
sen var den lite häftigt gjord!
Men den hade nog vare awesome på 3D bio...

Men nu ska vi ta & lämna tillbaka filmerna & passa på & ta  med Laika på en promenad..

I helgen kommer Aslan & sover här också då familjen hans ska dra ut på landet.

Peace.



`´ Super Mys helg `´
Fredag 30 Juli, 23.46

Fullspäckad helg med en massa mys med älskling,
älskling har fått pengar idag & på köpet fick jag the wrong week,
så bio fick vi stryka denna helg! , tvi tvi på det!
Så illa , så illa.. Varför ska man ha ont & må dåligt under den tiden?
Jaja, får bli det till veckan/mot nästa helg..

Så ikväll vid 18.oo drog vi till Hemmakväll för att hyra ett spel,
men det blev mer än det..
Det blev 3 filmer, & ett spel till PS3:an, God Of War 3..
Så tills nu har vi nördat som fan, men ska byta nu & mysa ner
oss med film & gotta!
Vi har ju en film till som Robban hyrde tidigare idag också på Tempo,
så 4 filmer nu då!

Åh, en annan toppen sak!
De löser sig äntligen med internet, turen har kommit på våra sida!
Bredbansbolaget kommer i samband med installationen att dra ett telefonjack
for free!
Hur grymt är inte det?
Så nu hoppas jag verkligen att vi får fortsätta ha turen på vår sida så det inte blir
nått krångel..
Melissa & pappsen kommer förbi en sväng imorgon också, så ska även lösa ut
modemet då också som ligger på posten ännu!

Ska upp tidigt imorrn också, vid 09.oo tiden, för Aslan kommer då!
Han ska sova över här tills på Söndag :)
Blir kul för Laika det som har haft sån överskottsenergi hur länge som hellst nu,
så hoppas hon tar ut den på Aslan iställetflr att skälla & studdsa på mig & älskling
för minsta lilla, man kan inte ens fnittra till utan att hon hoppar på en!

Ska fixa cykeln också som håller på pajja så jag kan ta en cykeltur med henne,
det tycker hon är superkul!

Men nu ska jag åter till myset, tända ljus & bara krypa ner i famnen på Robban
my love <3

HAHA; en sista grejj,..
Testade på Robbans största intresse igår, rappa!
HAHA, lät som en skånsk wannabe med mina R som jag inte kan uttala & värre än
bruddarna på Frizon, men iallafall, har fått det gjort iallafall & vet vad jag ska
göra med den karriären! 
Sätta stopp för den direkt, inget jag ska hålla på med, hahahaha!
Men kul & testa iallafall!

Peace.



`´ Ny Vecka, Ny Månad - Nya Äventyr `´
Söndag 1 Agusti, 15.54

Igår kväll såg älskling & jag klart dom sista filmerna, & inatt
lirade han ut God Of War 3...
Aslan åkte hem för nån timme sen också & sen dess har jag tage de lugnt,
har sånna mensvärkar så suttit & kurat ihop mig i datastolen med Risen framför mig..
Så sjukt bra spel..

Strax innan Aslans ägare var förbi så kom även pappa & Melissa en sväng,
lämnade modemet till internet & så & det stod i papprerna att dom ska höra av sig
imorgon om tekniker & så, AWESOME!
Internet redan i veckan då hoppas jag?
Jag hoppas verkligen dom kan komma imorgon, jag håller på att lägnta ihjäl mig!
Det ska bli så himla underbart!

Fick även reda på idag om vi vill ha gratis biljetter tills på Fredag,
de skulle vara Ulf Lundell & Takida som spela så fick vi det också om
vi hörde av oss i veckan, så får se , får se.. Man vet ju aldrig?
Men det är ju toppen!
Men än så länge känner varken jag eller älskling oss så sugna!

Micke är på väg hit också idag, grabbarna ska väll recca lite musik antar ja..
På tal om music baby, music så började jag recca en refräng på en låt igår
som jag börjat skriva på..
Än så länge är den aight, I think.. Inte för jag är precis superbra,
men jag gör det för jag tycker det
är så sjukt kul! No matter that, spelar ingen roll vad andra tycker & tänker! :D

Ja , mer har jag inte & skriva just nu.. Förhoppningsvis kan jag blogga real snart,
på min blogg direktistället för detta sjukt tråkiga dokument..

Peace.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback