Helgen = Kidnappning - Äventyr!

Ett par dagar sen jag skrev nu & det har hänt en hel del,
ska försöka & minnas & få med det mesta med min dementa skalle.
Bilder kommer senare, måste få dom skickad till mig först.
För själv som vanligt är man dålig med kameran, äger inte ens
en egen så låna min systers som inte heller är så bra just nu.

Ja, tar väll dagvis då, & dom som orkar läsa får göra det, annars
fuck it.. :)


Fredag:
Klev upp tidigt, vid 07.oo tiden, 
hoppade i duschen, packade, sminkade mig & fixa håret.
Vid 10.oo tiden kom Lena & hämta mig & mamma.
Då var det vägen mot Stockholm.

Det var 3 bilar, en med storasyster Veronica som allt handlar om.
Det är så att hon fyller 30 snart, men firade henne redan i helgen & nu kommer
storyn om hur det gick till...

På morgonen vid 08.3o for Ylva, Madde & Eva till Veronica,
klädde henne fult i crosskläder hon inte ens kunde knäppa igen.
stora skor & sprayade håret rött & blått & satte i massa toffsar & allt
vad det nu var.
Packa en väska & drog ut henne i bilen utan att ens berätta
vart dom skulle.
De var de ända hon visste att dom & hon skulle åka bil någonstans.

Sen efter i 2 bilar sitter Jag, Mamma, Lena.H, Lena.W, Anette,
Lisa, Malin, Anna & Elin utan att Veronica visste om det.

Vi bilade ner i Stockholm bakom dom & gömde oss i smyg hela vägen,
åt på vägen ner självklart också & strax innan Sthlm hade Veronica
fått tage på sig stora oranga muffar med radio på
högsta volym & en ögonbinbindel.

Framme i Stockholm vid hamnen, eftersom vi skulle på kryssning möttes
vi allihopa upp i ett garage där.
Efter att irrat runt ett tag för & hitta dit, vi fick payya en taxi som
guida oss, haha.. För vi åkte bara vilse.
Men ja, efter garaget gick vi till typ vänthallen innan man fick gå
på båten & Veronica var alldeles förvirrad & såg tjurig ut.
Hon hade även skyltar på sig med "KRAMA MIG, jag fyller 30" så
okända kom ju fram & gav henne kramar emellanåt & allt man hörde 
från Veronica var "Vem där" , bla bla...
Sen fick vi gå in på båten, skynda oss till hytten, slängde av oss grejjer,
bytte kläder & sprang ner till ena baren med mick & piano som vi ställde oss runt.
Sen kom Madde med Veronica som haft sina varma tjocka crosskläder, muffar
& ögonbindel i 2 & en halv timme.
Såg till att alla sjöng killen som satt bakom pianot spelade "Jag må & leva"
sen fick hon av sig den!

Ett glatt leende fick vi till slut skönt nog, haha! :D
Meen det var riktigt kul!

Sen umgicks vi massa, drack lite & så..
Vid 22.oo åt vi den goda maten & så..
Sen vart de dans m.m.
Ja träffa nå folk & så, den somna vi väll nån gång där på natten.

Lördag:
Mamma klev upp tidigt & åt frukost, själv mådde jag inte så bra,
haha.. Så låg kvar i sängen tills klockan 12.oo, sen klev jag upp, tog en
dusch & fixa mig.. Självklart vart man snyggast dagen efter,
sminket - håret = allt perfekt! Dagen man ska hem, typiskt!
Tog ett varv på båten själv då alla sov typ, haha...
Men var inte så kul så gick tillbaka & då var morsan klar & vaken & vi gick
då & kolla på karoken, gick till Taxfreen & handla & så..
Jag handlade lite förskottspresenter till Robban eftersom han fyller ju
år nästa månad.

Sen vid 16.oo var båten i Sthlm igen i hamnen & vi klev av, less
& ville bara hem allihopa.
Gick raka vägen till garaget & hämtade bilarna & drog ur Stockholm, eller försökte..
HAHA, en bil hade redan åkt..
Sen skulle vi andra 2 bilar följas åt, men virra bort oss i Sthlm & hamnade nånstans
ute vid Djurgården, haha..
Där särade vi bilar på oss & sen fick vi reda på att alla 3 var vilse på
olika ställen & hittade inte ut ifrån Sthlm...
HAHA, duktig vi var...
Men hitta ut till slut & tog oss  hemåt..
Sen emot Uppsala stannade vi till & åt på Max en sväng,
sen raka vägen hem..
Fan vilken hemlängtan, & så SEGT det gick hem...

Väl hemma på kvällen, vad var klockan?
Strax efter 22.oo, så umgicks mamma & ja lite med Pappa, Robban &
Melissa...
Gav Robban presenterna jag köpt som var en tub kuk , fylld med Tequila
som man dricker ur ollonet.
Likör som smakar sura äpplen & en som smakar typ som dooley's & lite Twix!
Sen fick Melissa lite Twix & öl av mej..

Sen vart det sitta & chilla en stund, mysa & sova!

Har bara några enstaka bilder själv, men ska flörta med dom andra
så jag får dom..
Så kommer alla bilder ut på FB sen, & självklart några här :)


Veronica i mitten då med kläderna & allt, snygging va? ;)


Veronica i väntehallen...


Nu står vi runt pianot precis sjungit för henne &
alla skrek "HEJ" så hon kunde gissa vilka det var.


Men ingen aning hade hon & fick av sig ögonbindeln med stort leende.
Tavlan är en bild på henne när hon är liten,
lägger upp den senare...


Jag som piffade upp mig lite snabbt på Lördagen.
Min outfit.


Middagen vid 22.oo...


Jag på Söndagen! :) 
Kände man sig söt för en gång skull,
kan vara ibland ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback