`´ Händelserik Vecka `´


Denna vecka har de verkligen vare fart på, mest dåligt.
Men tur att en händelse vägde upp allt det dåliga & gjorde det till en BRA vecka.
Men än är den inte slut, så vm vet vad som mer händer?

I början av veckan fick jag iallafall världens hjärttatack där ja var rädd i några sekunder att ja skulle förlora min
älskade hund, när vi var på promenad.
De gick en lös, fullvuxen Rottweiler lös på en gård & jag gick på rätta vägenm nedanför.
Ägaren vad bredvid till Rottweilern, så mer tänkte inte jag på det, mer än att jag skulle gå hemmåt.
Och sen får Rottisen syn på Laika & ja hann knappt reagera när hon satte full fart mot Laika & hon kom i en 
så snabb fart så hon fick inte tag på Laika ordentligt , utan i hennes långs päls.
Sen på nått sätt, när jag var samtidigt jätterädd & arg ser ja hur hopn vänder sig om & ska ta Laika igen
över nacken & ja lyckas ställa mig emellan tills ägaren fick tag på Rottweilern.
Som tur var hoppade hon inte på mig, när hon var så fokuserad på Laika & att ägaren fick tag på henne där.
För om hon fått tag på Laika, tror inte ja de hade gått bra till.
Så ja är tur att det inte kom en droppe blod , utan bara en hårtuss & ja fick behålla min hund hel.
Var skakis & skärrad i flera timmar efter & de ända ¨ägaren sa när hon satt på Rottweilern innan hon kunnat kopplat fast den & gå, var "Gick det bra"m ingen ursäkt. Inget annat?
Tror aldrig jag vare så rädd i hela mitt liv, och är glad att jag lyckades komma emellan.
Men är fortfarande förbannad då ja inte förstår varför man har en hund i den storleken lös som är hundelak?
När hon inte har kontroll på den.
Det spelar ingen roll hur stor hunden är heller, ingen hund som är elak ska vara lös.
Om man inte har kontroll på dom!
Tänk om min pojkvän vare med, ett barn eller vad som hellst.
Dom hade aldrig kanske vågat träffa en hund efter en sån grejj, och det är tur att jag inte är det minsta hundrädd!
Men varje gång ja går till jobbet nu, blir ja fortfarande lite skakis att gå förbi där & kollar alltid så det inte är
nån hund lös.
Dom har fler hundar, en fågelhund. Den kom lös springande mot Laika i somras också,
men den var bara lekfull som tur är & dom började busa. Men jag tycker ändå inte att det är okej att dom
springer ifrån gården? Eller har ja fel?
Stor/liten - Snäll/elak har ingen stor roll, man ska INTE ha sitt djur lös om man inte har kontroll.
Min pojkvän är ex. hundrädd. Hade det kommit en hund sprioingande mot honom, snäll eller inte.
Så förstör det ändå så mycket hos en person.
Ja vet inte hur Laika kommer vara heller, som redan haft problem vid hundmöten,
tänk om hon blir värre?
Nu ska ja inte tänka på det värsta, men tänk om?
Har inte haft nått hundmöte sen dess, lyckligtvis nog. Då jag är rädd för hur hon ska reagera.
Att ja känner mig lite rädd när ja går förbi där, tycker jag är extrem tråkigt, som aldrig backat för en hund innan.
De ska inte behöva vara så, jag har inte gått den vägen sen dess. Utan gått åt ett annat håll & kommer nig
fortsätta med det framöver om ja ska vara ärlig.

Ja, hänt ät hänt. Så ska inte gnata på det mer. Inget ja kan göra åt.
Sen har jag jobbat som vanligt i veckan, var på Motörhead i Tisdags med Lillasyster & hennes
vänner. Samt träffade på Östin & Tom en sväng, och Jocke m.m.
Folk man inte sett på åratal ärligt, men vilket jävla ös det var. Det piper än i mina öron när jag ligger i tystnad.
Dom håller ju det dom utlovat kan ja garantera & kör på, loud as hell.
Ja rocka röven av mig & stog och njöt till dom, samt förbarndet Jorn som var sjukt bra.
Vilken sångare!
Har ni inte lyssnart på dom, och gått miste om dom tidogare som jag, gör det NU!
Och självklart gjorde Motörhead ett underbart slut med låten Ace Of Spades,
ja ångrar inte att ja köpte biljett i sista minuten för att se dom.
Men lite surt att man inte fick plocka in systemkameror, och varför vet jag inte då vi inte
fått nått vettigt svar på det. Grymt besviken var jag på det.

Sen var det vanlig dag på Onsdag igen, jobbade - hem & sov då ja var döslut sen Tisdags kväll.
Och hade ont i halsen, trodde de berodde på allt skrik.
Men natten som var vaknade jag vid 2-3 tiden, låg & vred mig några timmar, dövarmt fast det inte var mer än 20 grader i lägenheten & började må illa när jag låg ner & blundade.
Tog mig upp & insåg att ja måste haft feber, då ja knappt kunde gå & benen bara försvann på mig, så lyckades
leta reda på piller & få tag på ett glas vatten & satte mig ner på det svalna golvet i strax över en timme.
Försökte sen lägga mig i sängen igen, men så fort ja blunda var de kört.
Så satte mig upp igen, det var dövarmt & ja tog ett till piller & efter mycket bök sluta det med att ja la mig på det svala golvet en stund, sov där en timme. Sen vaknade ja igen vid 5-halv 6 & gick till sängen igen & sov nån timme.
I morse när ja vakna vid halv 7 & skulle ringa till jobbet, kom det inte fram ett ord & ja fick panik..
Visste inte vart ja skulle ta vägen, så skickade sms till Mamma & pappa vid 7 tiden.
Och ringde dom några signaler så dom skulle se smset, fick dom att logga in på facebook & skrev som det var.
Så hon fick ringa & sjukanmäla mig, hahaha. Dom måste blivit brydd, men hade fan tappat rösten helt.
När ja fick tillbaka lite svagt av den mitt över dagen ringde jag vårdcentralen för att få tid, 
och det var sånt där tyck 1 bla bla bla styrt samtal.
Så dom skulle återkomma 16.2o för tidsbokning.
De gjorde dom, men fick ingen tid då ja inte haft problem i mer än 3 dagar.
Så har mestadels bara legat idag, då ja inte haft ork till mycket.
Lyckats fått i en maskin med disk typ, yeey!
Och varje gång ja hostar, blir det tyck i huvudet & de känns som de ska explodera & vill bara skrika AJ!
Shit vilket klagoinlägg, men klagar för minsta lilla flrskyldning då ja hatar detta.
Man blir ju så slut i kroppen, och ja hoppas det är bättre imorgon då ja ska lämna Laika på tågstationen kl. 14.
För hon ska på en liten semester med en tjej upp till Övik.

Ja som ville jobba så mycket som möjligt, nu innan ha reser nästa vecka. 
Känns riktigt surt & behöva tacka nej, men skulle nog aldrig orka , så har inge större val.
Men tycker jag haft en sån jävla otur & vare sjuk hela tiden?

Ska väll sova nu, och hoppas det hjälper!
Vi kan ju alltid be & hoppas!

Måste vara bra i helgen , då pojkvännen & ja måste julhandla i helgen,
för på Onsdag kväll reser vi till Stockholm.


Juste, avslutar med att denna mysiga pys som heter Simon är här & hälsar på sjuklingen mig i ett par dagar. :)
Bara så ni vet ;)

xoxo

Kommentarer
Postat av: © sarastille

Skulle du vilja tjäna hundra kronor för varje person som läser din blogg? Det vill säga, om 10 personer läser din blogg så tjänar du tusen kronor? Jag lovar, detta är inget skämt. På bara två dagar har jag tjänat över tusen kronor. Gå in på min blogg och läs mer :)



http://sstille.blogg.se/2011/december/tjana-hundra-kronor-for-varje-person-som-lase.html#comment

2011-12-17 @ 11:47:38
URL: http://sstille.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback