`´ Torpshammar `´

Hej gullisar!

Just nu är jag i Torpshammar, har vare här se i Fredags då ja haft lite ändrade planer.
Så grabbarn (Robban, Björn, micke & Christian) har fått en alldeles egen helg medans ja hållt på med hemligheter.

Har kollat på hästar länge nu, och velat haft en.
Sökt & fått vare medryttare, men blivit nekad då ja inte riktigt har den vanan av hästar.
Så bestämde mig för att köpa en egen häst / ha en på foder.
Kollade ut 2 hästar, men den ena var för långt bort & sen andra fanns den en intresserad på innan
+ att han var lite gammal. Men han verkade mysig.

Så igår var jag hos syster Ylva hela dagen, fixade ena hagen.
Gick runt i hela hagen, trampade ner gräs som låg över stängelstråden & knackade ner pålarna
o.s.v , för hon har inte haft häst där på strax över ett år.
Sen plockade jag ur stallet som hade blivit en samlingsplats för saker.
Idag skulle jag fortsätta med hagen, sträcka efter tråden & städa stallet grundligt.
Men bestämde mig för att lägga is i magen & vänta med häst till våren.
Det är lättsammast så, då jag inte har ridvanan & jobbar om dagarna & när ja ska hem & ut & rida
har det hunnit blivit mörkt, och inte känna hästen till en början. Då vill man inte ut på den ensam.
Sen eftersom det är 5 mil mellan stallet & hemma där jag bor så blir det lite jobbigt i vinter då
hästen måste ha extra koll så inte vattnet fryset, att han har nog med täcken o.s.v
Också kanske vi får en kall vinter igen som förra året & då kan vi inte ens rida.
Nä, så väntar. Men mot Mars, våren . Då jävlar, de blir ingen egen häst direkt.
Men en som ja tar på fodervärd. :)

Men var ju så nära på & va hästägare & hade hoppats på det.
Men måste tänka på mitt & hästens bästa.

Så nu väntar ja på älskling ska höra av sig, så ja vet hur ja ska ta mig hem idag.
Om Björn äör gullig & hämtar mig, eller om ja tar bussen.
Ska shoppa idag också, måste åka till birsta & köpa lite vinterkläder, de börjar bli kallt nu.

Extremt förskyld fortfarande, näsan bara rinner & har världens rethosta.
Har vare så sen i Torsdags, men hoppas de släpper tills imorgon för ska iväg & jobba :)
Ny vecka, nya tag.

Askan kom till oss i Lördags också & ska vara hos oss nästan 3 veckor.
För hans familj är & lyxxar sig utomlands medans en annan fryser röven av sig.
*Avensjuk*

Christian & Micke åker hem idag också, så får se om ja hinner träffa dom nått innan.

xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback