`´ Gott Nytt År `´


2012
Stryka tvåtusentolv, det är en sak som är säker , som jag vill göra. Har vare mer olycka , än lycka.
Så mycket man inte kunde ana, kunde hända på så kort tid.
Hade en jobbig tid då vi förlorade älskade mormor innan sommaren & därpå förlorade jag & min lillasyster våra hundar tragisikt och sedan olika bilolyckor efter det bl.a.
Utan jobb blev jag & mitt deprimerande tog även ut på mitt & Robbans förhållande.
Jag var bra nere ett tag, sur & vresig och ber om ursäkt till min älskade & dom andra jag drog ner med mig.
Men bara att jag fick gå hemma om dagarna i min ensamhet gjorde mig verkligen deprimerad... GALEN!

Men en bra sak av detta år är att ja verkligen vet vilka som finns där för mig, som ställer upp.
Mina fina vänner, min vackra pojkvän & min fina familj & det är ja otroligt tacksam över, tack för att ni finns & stöttat mig genom detta år.

Jag avslutade detta åt med en nystart, med träning - skola & dessa fina människor. Så nu hoppas jag att 2013
blir ett riktigt bra år. Men de kan ju inte bli sämre, så ser verkligen fram emot & fortsätta gå min nya väg i livet, följa mina mål ja sätter för det nya året & slutföra dom.

Mina mål för det nya året är bl.a:
» Gå ner 20kg till sommaren.
» Ta körkortet innan innan sommaren.
» Slutföra skolan på ett år.
» Starta eget (litet) inom fotografering.
 
_____________________________________
 
Ikväll sitter älskling, jag, Björn & Micke i lägenheten i stan & har ätit god middag & spelat nå spel & tage oss nått glas.
Nu gick dom ner till donken & skulle sedan till hamnen och jag sitter hemma, med Bonsai som inte vare med om fyverkerier innan.
Så därför valde jag att stanna hemma med honom ensam, då ja inte vill att han blir lika rädd som Laika var.
Men dom få som redan smällt av har han bara kikat på & skällt lite på. 
Så förhoppningsvis vid 12-slaget när det är som värst bryr han sig inte heller mer.
Bor ju näst intill mitt i stan, lite ovan & nere i hamnen är i Sundsvall som vi har utsikt över kör dom stort fyrverkeri för er som inte vet. Och det hörs väl hit & syns.
Så ska bli intressant & se vad han tycker. Just nu ligger han i soffan och sover.

Tänker på alla som har rädda hundar också, vet hur det är. Det är så grymt jobbigt.
Speciellt när folk inte kan respektera att det finns det & börjar skjuta redan vid 20.oo tiden, man törs ju knappt gå ut med sina stackars hundar.
Tycker det borde vara lag på att man inte får skjuta förens 23.oo-01.oo eller liknande, så både dom som har djur som är rädda eller människor som är rädda kan vara mer beredd på det.
Idag när ja var ute med Bonsai vid 20.oo tiden smällde grannskapet av en raket & ja tänkte bara "shit" tänk om han blir rädd.
Men när smällen lät, så brydde han sig inte tur nog. Tuff som han är.
Men de blir ju jobbigt för dom som redan är rädda.
Ska man inte kunna rasta sina djur innan då? Utan & vara rädd för nån ska tjuvskjuta.
Snälla, respektera det. Ja hade jätte problem denna dag när Laika levde. Ja fick rasta henne redan vid 17.oo tiden för & vara säker. För första smällen hon hörde vägrade hon sedan gå ut resten av kvällen & blev så rädd & skaka i så många onödiga timmar.
Hon blev så rädd att hon blev jättedålig i magen, de rann ur henne & sket på sig inne. Och då bodde vi ändå inte mitt i stan, utan en bit utanför. Därför är det nått som gör mig arg/irriterad. De gör ont & se nån lida så mycket.
Men ska inte starta nån diskussion nu efter nyår, utan de ja ville var & önska:

GOTT NYTT ÅR!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback