`´ Ålsta Folkhögskola, Fränsta `´


Idag for jag på skolan strax före 11.oo där Melissa mötte mig utanför skolhuset vid entrén. På vägen in fick ja höra Chritian var där , den jäveln. Som alltid ska vara som mig så skulle han tydligen börja plugga där också.
Men ja, inte lätt & vara bäst då alla vill göra det ja gör , speciellt en typen. Hahaha.
Nä , men fan så kul, vart glad över att höra det.
Sen träffa ja massa andra trevliga elever & lärare & ser stort fram emot & börja där.
Kl. 11.oo började mitt möte & vi gick igenom dom ämnen jag redan hade betyg i , samt vad jag skulle läsa & fyllde i papper & skrev in mig.
Skulle fått svar i eftermiddag när jag får börja, men de verkar bli imorgon. Men ja ska börja så fort jag får bara.
M som jag pratde med skulle kolla upp lite saker först , ex. om ja kan börja foto direkt o.s.v
Träffade läraren vi kommer ha i foto också, och hon verkade hur härlig som helst. Ja tror verkligen jag kommer stormtrivas där, ser stort emot & börja.

Imorgon åker jag hem till Sundsvall igen , då ja tydligen fått brev om att jag har möte på arbetsförmedlingen kl. 11.oo. Men behöver ändå träffa dom , så det blir bra. :)
Har lite saker jag måste orda genom skolan, med bidrag m.m. som man ska få rätt till o.s.v
Och får jag det högre bidraget har jag en stor plan jag satt upp som jag ska fullfölja medans ja i tekniskt sätt kommer bo här på landet en stund.

Bl.a ser min plan ut på ett år:
- Studera klart alla ämnen
- Påbörja & klara körkortet
- Börja simma 2 dagar i veckan samt styrketräna en dag i veckan, för ja ska sätta en målvikt & gå ner till sommaren. Samt börja ta långa promenader hemma / köpa motionsband.

Så ja kommer verkligen vara en superpluggis fram till sommaren & vara jätte upptagen, detta kommer jag nu ta på allvar då ja vill slutföra detta. Och det är bra mål i livet tycker jag.
Fan , va pepp ja är . Kan knappt vänta till ja får börja.

Men det är så det ser ut än så länge , får se vad arbetsförmedlingen nu säger imorgon & när M från skolan hör av sig om när jag ska börja...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback