`´ Studiemedel `´


Precis kommit ur duschen , ska snart sova , eller om ja ska ta en uppesittarnatt & vända tillbaka på dygnet? De vet ja inte ännu, beror på när ja börjar bli trött, om det är värt då & lägga sig?
För ska kliva upp runt 8 tänkte ja & vänja mig inför veckan , sen har jag en hel del & göra imorgon som tvätta - städa & PACKA i massor.
"Flyttar" ju hem till föräldrarna igen i Torpshammar då det är närmare skolan, men kommer nog vara oftast där då det blir för tungt & pendla varje dag mellan Sundsvall - Fränsta.
Så tar med mig dator & det mesta dit.

 
 
 
Var idag till Birsta & handlade lite saker inför skolstart som detta ovan:
- Rutigt block
- Randigt block
- 3 Färgade pennor
- Blyertspennor
- Sudd

Allt för 260:- , det är dyrt & handla sån skit! De är ju bara trots allt bara lite pennor & block!
Så nu hoppas ja det är bra skit ;)

Ja, de ska bli skönt & få göra någon nytta om dagarna , än att sitta hemma. Men ändå lite tungt att vara i från Robban i början så pass mycket. Men de gick ju bra i somras, var ju knappt hemma någonting då & nu kommer ja ha nått & göra/fokusera på hela dagarna.
Christian som också skulle börja, fick inte börja förens efter jul & det är ju lite synd! Vart ju glad & se honom där & såg lite fram emot det. Men ha andra fina vänner där & fina lillasyster.
De kommer bli toppen, peppad redan idag så kunde inte låta bli & köpa sakerna.

Appropå rubriken så fick ja inte rätt till de högre bidraget på 6.000:- , så då lessnade jag & ansökte faktiskt om ett studielån , så nu hoppas ja allt går vägen bara & att det blir godkänt inom kort.
Ganska less på att leva utan pengar , det är hårt. Man blir alldeles instängd, deprimerad & kan inte göra mycket & inte mår man bättre av att man lever av pojkvännen. Ja mår dåligt av sånt, när ja vill kunna betala för mig själv.
Samtidigt att jag är tacksam för den hjälp han ger mig , men det är mest tungt. Extremt jobbigt & han ska få tillbaka varenda krona oavsett om han vill ha dom eller inte. Så jag sedan kan må bra!

Men nu är det dags att hitta på nått annat , som de ser ut imorgon enligt vädret blir det ingen småhundsträff heller för mig & Bonsai , vi tänkte gå på våran första nu imorgon.
Men det ville inte vädergudarna tillåta, lika bra det kanske då jag har mycket att göra.
Men det hade vare roligt innan den kalla vintern kommer & se hur Bonsai reagerar , om han kommer tycka det är kul / inte & få fota lite snyggingar.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback