`´ Omogen? - Kanske det! `´


Men en person som vare så svinig i så många år & fortsätter behandla mig som skit förtjänar inte mer än sanningen, svart på vitt. Då nån sårat mig så jävulskt, som ingen annan innan & ja vill inte att fler ska behöva känna detta. Att en person kan manipulera en så mycket, ljuga så mycket att man i slutändan tror honom ändå?
Och fast man innerst inne vet att man är lurad så tar känslorna över & man väljer att lita på personen ändå?
Det suger hårt, igentligen har jag mig bara själv att skylla som stannade kvar.
Men de ger inte honom rätten att behandla mig eller andra som han vill.

2008, 18 April träffade jag en kille, som blev mitt allt.
Vi skulle ha firat 5 år den 18/4 men för 2 månader sedan (25/2) to de slut, men jag nästan tackar han nu för han tog sig modet & göra slut efter allt. För det hade inte jag, dum & kär som jag var.
Ja säger inte att ja ångrar allt, men jag har nu nått en punkt att som han behandlat mig under dessa år förtjänar jag inte, det gör ingen.
Och trots att det är slut så ljuger han ännu för mig, och vem vet andra?
Och säger fina saker till mig och hur mycket han respekterar mig.
Efter att de tog slut har vi träffats några gånger, har till och med sovit där efter att han var i Linköping där han berättar hur mycket ja alltid kommer att betyda, hur mycket han respekterar mig.
Och att han aldrig skulle ljuga för mig & vara ärlig om när han första gången träffar nån / gått vidare.
För de är allt ja ville veta för att själv sedan kunna gå vidare, utan ångest. Om inte annat försöka.
Och att få veta de personligen från honom efter 5 år än att få höra det från andra håll. De tycker jag är respekt.
På natten låg vi , mot ett villkor som ja ställde & det är att så länge han inte legat med nån annan så var det okej för mig & ja skulle ändå veta dagen efter att det är slut.
Dagar efter får ja reda på att han ljugit mig i ansiktet, att han hade vare med nån annan innan och det äcklade mig stort.
Hur man kan ligga över mig, och säga att han är ärlig & inte gjort det för & få det över sin egen vinning?
Känns skit, rent ut sagt.
Men ja ger han en chans, och ifrågesätter honom & väljer att tro på honom i slutändan igen. 
Att det andra påstog inte stämde, och förlät honom ännu en gång vilket jag inte skulle gjort då ja åter igen fick en känslosmäll igår med att höra olika saker från andra & se honom med egna ögon med en annan tjej.
Ja stör mig inte på att han går vidare, visst ja blir lite ledsen då ja fortfarande har en del känslor kvar.
Men de som sårar mig mest är allt snack om respekt & att han ännu ljuger mig rakt upp i ansiktet efter att påstått att han inte skulle göra de för att han respektera de förhållande vi hade, då de var så långt. De gör mig riktigt ledsen.

Vi gick igenom så mycket i vårat förhållande, natten ja hitta honom med en av mina närmsta i våran källare.
Flörten han hade med en tjej i Sundsvall via facebook, och hade lunchat i smyg & träffat i smyg när han påstog för mig att han jobbade.
Msn samtalen med andra tjejer där han vill se dom klä av sig m.m. 
Hemliga raderade samtal med andra tjejer på sin telefon för & inte veta vad han skrev.
Klamydiabrevet han fick hemskickat förra året.

Och så fort ja började snoka, vilket ja gjorde efter allt så byter han alla lås, koder & lösenord på allt.
Men är de så konstigt att ja vill kolla när han redan efter första gången lovade att aldrig ljuga igen och han gör det på nytt?
Har kvar msn samtal & facebook meddelande konversationer också, då ja ville behålla dom som en säkerhet på nått konstigt vis? varför vet ja inte, men dom får ligga kvar där.

De är de ja vet av än så länge, och trots allt så lyssnade ja på honom i slutändan. valde att tro på den person jag älskade och accepterade det som hänt.
Förlät han aldrig för det, men accepterade det för att kunna få fortsätta vara med den person som betyder så mycket för mig. För jag tyckte att allt runt om, förutom det vägde upp så mycket mer då vi hade det så bra förutom den skit som hände.
Jag är dum i huvet, ja vet. Man ska inte acceptera att se honom med en av sina närmsta vänner.
Man ska inte behöva få hem ett klamydiabrev när man har ett förhållande, det är inte rätt.
Och ja har inte mått bra över det, ett tag ville ja bara försvinna helt. Men då fanns han där & stöttade mig , och han har många fina bra sidor, vilket gör att ja samtidigt inte ångrar det.

Men ja blir sårad än idag, när han ljuger mig i ansiktet. Att få reda på att jag ev. har klamydia efter ett 5 års förhållande känns fucking skit. 
Efter 5 år ska man inte behöva oroa sig för sån skit? Eller?

Sedan att ens vänner, som ja har börjar ljuga för mig för hans skull. De känns inte heller bättre.
Förstår situationen när man hamnar i kläm emellan, men att sitta & ljuga när jag frågar om saker ja vet om känns skit när vi ändå vare vänner en längre stund.
Och efter allt skitsnack som R hade om att han inte behöver personerna, och sen umgås med dom efter att snackat en massa dynga. Hur fult är inte det?
Ja blir arg när han pratar elakt om mina vänner & sedan umgås med dom som om han inte sagt nått.
För jag bryr mig om mina vänner & är less på skitsnacket jag fått drage med i flera år.

Och eftersom han inte svarar på sms eller annat så skrev jag öppet till honom sent igår kväll på facebook,
men den texten rök fort idag. Han kanske var rädd att andra kunde se sanningen?
De tycker jag också är löjligt, att inte kunna stå för det som hänt/händer!
Men ja tänker inte längre ljuga om vad som är hänt / gjort för han ska se bättre ut, för att vårat förhållande skulle se bättre ut än vad det var. De räcker, inte när han inte kan vissa en gnutta respekt eller att han bryr sig de minsta som han påstår. Slut på dom lekarna, ja tar ingen mer skit för nån som inte är värd det.
Ja skrev igår:

"Efter 5 år , och du kan inte vara ärlig när ja frågar personligen om ett enkelt svar ja/nej. Du kan helt enkelt dra åt helvete!
Den skiten är jag inte värd. Ska de va så svårt?
"Va hände med snacket, att du respekterade mig. Att du skulle vara ärlig? Blabla.
Men ligga med mig kunde du efter det var slut, och sedan ljuga mig rakt i ansiktet.
Så mycket värd är ja efter allt.
Ja har stått ut med mycket, otrohet, lögner & allt. För att du & ja skulle kunna fortsätta vara.
Men inte ens när det är över kan du ha en gnutta ärlighet i dig? Efter att påstått att du ångrar allt.
Och att du aldrig mer ska ljuga. Ja hoppas du inte sårar fler på vägen, ingen är värd & bli behandlad på det sättet.

Och att du fortsätter behandla mig så , sätter jag stopp för nu!
Glöm det, mig kan du inte "leka" med mer, ja vill inte vara med i ditt game du spelar."

Ja ville bara sätta stopp, och inte låta mig själv såras nå mer & gjorde klart för mig om det igår.
Det raderades fort, men förhoppningsvis finns det nån gnutta känsla kvar i honom som bryr sig, ja vet inte.
Ja ska försöka släppa hoppet nu, och glömma. Slå av mina känslor & försöka att inte bry mig längre så ja slipper bli sårad mer.
Lättare sagt än gjort.


Kommentarer
Postat av: Terese

Skit kille!
Stå på dig och gå vidare

2013-04-24 @ 13:57:25
Postat av: Mahdgpwdea

Han är ju helt jävla dum i huvudet. Kan fatta att du blunda för allt och när man verkligen älskar en person så blundar man för det mesta. Man är helt riktigt dum som du också erkände. Verkar inte så som att han ångrade sig precis efter med din närmaste och hoppas för din skull att du inte förlåtit denna vän.. Detta är ingen äkta vän och dem gör inte sånt här!
Har också råkat ut för otrohet. Jag har 5 år med min kille och detta hände när vi var tillsammans 2 år.. Jag och min kille blev ovänner och när man är full säger man dumma saker ju. Sa att det var slut och sov hos mamma. Min killa och min bästa kompis gick hem till honom. Tänkta inte mer på de men hade alltid en misstanke att något hände den natten. Månaderna går och sedan en fest efter nästan 6 månader så var vi båda fulla… Då började jag fråga han hela tiden om något hände men han fortsatta sa nej, men till slut så erkände han. Dessa orden finns fortfarande i mitt huvud: ja jag knullade henne hårt… Men i alla fall så snackade vi inte hela dagen och skolan började. Min så kallade vän var inte i skolan så åkte henne till henne efter skolan… Jag frågade henne åter om något henne den kvällen och den jävlen nekade framför mig. Sa då att min pojkvän hade berättat allt och hon satt bara där som ett fån! Hon snackar jag inte med längre, visst kan säga hej och så. Men är fortfarande tillsammans med denna kille, de är ju ibland svårt men tog tillbaka han för att jag såg att han ångrade allt. Men ändå en tanke sa nej med!

2013-04-30 @ 12:30:17
Postat av: Veronika

Jag tycker inte alls att du är dum eller får skylla dig själv! Det är lätt att ta åt sig skuld i onödan. Eftersom att ni var tillsammans så länge, så satte du förmodligen ribban högre och högre, tillslut blir man blind och accepterar saker som man kanske inte skulle accepterat om det hänt i början. Och detta gör man eftersom att man älskar personen. I början är man galet kär, personen betyder allt och man blundar för allt, efter några år uppstår en mer trygghetskänsla och man är beredd att kämpa för kärleken. Tillslut tappar man sig själv och vet inte riktigt vem man är längre, på grund av att man accepterat mer skit. Samma med folk som lever i destruktiva förhållande (fysisk/psykisk misshandel). Sakta förvärras allt och man accepterar mer och mer. Det är lätt för andra att säga "men gör slut", men det är inte så lätt. Man tror ju att "dåliga människor" ska vara 100 % dåliga och betee sig illa hela tiden redan från början. Men så är det ju inte riktigt. Dessa typer av människor kan hända vem som helst. Just på grund av att dessa "dåliga människor" ofta även har bra sidor. Om en person är 100 % elak, så blir man ju inte kär överhuvudtaget. Och dom bra sidorna förvirrar och gör att man stannar. Hehe lång text, men har mycket erfarenhet av sådana människor, men det skyddar inte mig från att hamna i samma sits. Jag tror att det är väldigt viktigt att du får stöd från familj och vänner, som kan hjälpa dig att komma över den här personen. Det kommer ta tid. Men du kommer att må så mycket bättre sen.

2013-05-22 @ 14:07:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback