`´ Living Young And Free `´


Sen mitt senaste förhållande, har mitt liv helt tagit en ny vändning. En ny person har krupit fram ur mig, där ja lever mitt liv fullt ut och försöker hitta igen mig själv. 
Har insett jag förlorat mig själv för längesen av svek och tårar, där ja grävde ner mig djupt i en depression där jag började sluta le och njuta av livet som jag en gång gjorde.
Idag har ja börjat funnit mitt leende på läpparna igen, trots mycket som hänt och mycket jag än idag kämpar med.
Därav har ja inte heller bloggat, har bara haft tid med mina problem, hitta mig själv och det är mycket som hänt under tiden.
Men nu har ja börjat samlat matrial till bloggen så ja ska bygga om den, och även börja blogga och lägga upp bilder igen. Först ska utseendet bara göras om och all information på sidan om som passar mitt nya jag.
Jag tänker även vara öppen här med vad som varit och hänt, och vill ni inte höra om det kan ni bara lämna bloggen direkt, men tänkte blogga lite kort om senaste som hänt i mitt liv och vart ja står idag & vart mina mål just nu är och ta mig nu när ja tänkt om på livet.

När jag lämnade förra förhållandet, vi skriver R . Dom närmsta vet ändå vem jag pratar om och för er som inte känner mig så spelar de ju ingen roll eftersom ni inte vet om vem han är.
Någonting var fel med mig, för när ja & R senast hade sex precis nån helg efter de tage slut blödde jag och jag ringde in till en gynekolog och ja fick en tid för att ta kissprov.
De visade sig att jag för första gången fått en sjukdom, klamydia.
De tog hårt, när ja bara hade legat med honom och visste vart de kom ifrån. Och ja kände mig sviken, ja visste han vare otrogen innan. Men inte att han hade gått så långt att han hade legat med en annan.
Men att bära på klamydia utan och berätta för mig kändes så sjukt respektlöst.
Ja kände mig äcklig, och nervärderad, Och ja vet inte hur länge jag burit på det? Är det sen han fick hem brevet & undanhållit det för mig? Eller är det tidigare/senare? 
Och att första gången ja ens ska få en sjukdom, är från en kille ja haft ett 5årigt förhållande med.
Men jag är glad att de inte var nått värre, för det var lätt att få bort och idag är ja frisk.
Mig sänker man inte så lätt, så ja stog på mig , men vi kapade kontakten helt med varandra.
De gick inte längre att gå ifrån som vänner, och vill inte heller vara vän med nån som kan göra nått sånt.

Mina vänner, och min familj fanns där hela tiden och det tackar ja för.. Och det var där jag började att vända på mitt liv och jag har fått kontakt med alla gamla vänner här hemma och de känns jävligt skönt.
Vare ut mycket, träffat nya människor och rest runt en massa.
Har vare mycket med Petra, min barndomsvän på senaste som bor i Västerås (Hallstahammar).
Så har vare dit ner flera gånger om och träffat folk, vare på bilträffar m.m. fotat o.s.v
Var även iväg på en kryssning, 100% Party Elite och det var en av dom bästa grejjerna jag gjort i mitt liv.
Fan va roligt ja hade, fan vilken grym stämning och underbara människor.
Det vart en 4 dagars festande, och sliten var ja efter. Men de var så värt det.
Ska fixa upp ett inlägg med bilder och videor.

Men efter det kom ännu tråkiga besked, som vi alla i familjen har kämpat, och kämpar med.
Min pappa har fått cancer, 3 metastaser i hjärnan, och i lungan. Även kool.
Men det är inget jag kommer blogga om här just nu, då vi ännu är i kampen mot det.
Men vi har valt att vara öppen med det, så alla vet hur det ligger till iallafall.
Och ja skriver av mig av det, men för  mig själv som bara ja kan se.
Just nu försöker vi trots omständigheterna leva livet som vanligt, även om det kan vara tufft ibland. ♥
Men detta är inte bara en kamp för pappsen, utan en kamp för oss alla och vi alla håller ihop.
Men detta har resulterat att det spenderas mycket tid på sjukhus också det senaste, och därav har det heller inte blivit nån uppdatering på bloggen.

I helgen var vi iallafall på en resa, jag, mamma och pappa. Vi åkte till Västerås där mamma och pappa åkte till Petras föräldrar Ingmarie och Jimmy och ja hoppa av hos Petra.
Åkte ner i Onsdags och på Torsdagen åkte jag & petra in till Stockholm och mötte upp Sabina (systerdotter) som kom med en valp åt mig som ja hade tingat nere i Skåne, 10 min från där hon bor.
En liten chihuahua/pappilon blandning vid namnet Kendra.
Sjukt söt hund, men aldrig sett en sån energiboll som henne. Hon verkligen är överallt och tror hon har vingar iställetför tassar. Påminner lite om min förra hund, Laika i utseende och personlighet :')
Iallafall, sedan spenderade jag och Petra mycket tid på Power Meet där vi träffade hennes kusin från Norge på campingen, som hade med sig lite härligt folk.
Jag var in dit varje dag och var kvar till 6-7 på morgon, åkte hem och sov 1-4 timmar - gick på systemet och sedan tillbaka från torsdag - söndag höll ja på så då ja hade de så jäkla bra där.
Mamma och pappa hade också vare in nån dag och åkt raggarbil med Ingmarie & Jimmy m. flera.
Petra och jag åkte också nå fina bilar där under nån dag, så var riktigt kul.
Tog ju med kameran då ja tänkt fota bilarna under dagarna, men hade aldrig tid och ens ta upp den då ja hade de för roligt. Sedan blev det nog för många dagar med för mycket alkohol, de kändes iallafall på Söndagen när bakfyllan som aldrig brukar hälsa på kom och knackade på i huvudet på eftermiddagen.

Mamma och pappa åkte hem till Sundsvall under Lördag kväll, och jag blev hämtad av Björn som kom från jobb i Stockholm på Söndag kväll & då åkte vi hem. Så var hemma runt 3 på Söndag natt och tog en rejäl sovmorgon på Måndag & sedan fick Kendra och Bonsai träffa varandra för första gången och de gick skitbra.

Idag ska ja komma igång med träningen igen, så ska ut och cykla med frugan min, Marielle. 
Sen upp och ta en stund på min stång ;)
Ska även boka hytt till nästa 100% party kryssning som är i September.
Eller jag behöver inte boka, men ska hjälpa mina vänner att göra det, för ja är så gullig och grym så ja vann en hyttplats sen senaste kryssningen ja var på!
Grym somm an är! ;)

Petra och ja far också ner till Norge om nån vecka också, vilket ja längtar till :)
För att träffa hennes kusin och dom andra grabbarna som vi träffade här nere på Power Meet,
ja ska iallafall träffa "Snygga Norsken" ;) haha, så han får tillbaka sina brillor ja snodde.
Sa att ja tar dom tills nästa gång vi träffas, eller att han får hämta dom. Så vi får ju se när det blir! :D
Me ja har fan blåmärken precis överallt över mina ben sen dess, och jag har ingen aning om varför. Men det är väll så de ska vara, använder mottot från 100% party kryssningen - KBK - Kör Bara Kör!
Glöm inte och leva livet ni också, medans ni kan. Ibland är det alldeles för kort, så ta vara på dom chanser ni har och det viktigaste av allt. Var rädd om varandra!

Peace!


Kommentarer
Postat av: rebecca jarlsson

såg att du hade varit på powermeet. hur underbart är det inte? jag har vart där varje år i 7 år. finns knappt något bättre. Jag älskar att vara där, kolla på fina bilar, känna lukten av bränt gummi och avgaser. allt trevligt folk och självklart att åka bil! :)

Svar: Ja, var första gången ja var dit. Och jag ÄLSKADE det, fan va grymt de va & kommer självklart vara där varje år här efter.. :) Bor du i närheten eller?

2013-08-12 @ 12:47:57
URL: http://nattstad.se/shaddixx

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback