`´ Att Älska Sig Själv Är Början På En Livslång Kärlekshistoria `´

 Idag har varit en seg dag, jag har bara legat med huvudvärk och illamående då jag knappt sovit nått på 2 dagar.
Det har vare så fuktigt ute & inne, och haft mycket att tänka på.
Men jag klagar absolut inte på värmen, ja är så glad att den har varit här för att stanna så länge. 
Det har verkligen vare toppen väder. Och vi svenskar är ju expert på att klaga på vädret, inte sannt?
Det är för varmt, det är för kallt. För regningt, för mycket snö. Istället för att njuta av den korta tid vi har av varje årstid?
Själv är ja dock en riktig sommarmänniska, men inte för de är kallt på vintern. Mest bara för man inte orkar klä sig & se ut som en uppstoppad Björn för att slippa frysa. Det är bara jobiggt att hålla på. Men samtidigt vet ja att vinterna är kort och sommaren är ju ändå snart tillbaka?
Så varför klagar vi igentligen? Vi kan verkligen inte tycka att dagarna är helt perfekta utan ett klagomål?

Nog om det, medans ja spekulerar om saker och ting så vill ja även säga att ja tänker på alla dom drabbade nere runt om Sala, och branden som just nu pågår. Och stor eloge och beröm till alla fina människor där ute som ställer upp med boende, mat o.s.v
Samt stor tanke till alla brandmän där ute som sliter ihjäl sig, ni gör ett kanon jobb. Kan inte tänka mig hur hårt det måste vara och ja hoppas att allt hamnar under kontroll inom kort.
De finns så bra grupper på facebook nu också, som jag kan tipsa er om att följa också: INFO Branden i Västmanland och Hjälp finnes (Skogsbranden).
Gymt iniativ av alla och kämpa på!
 
______________________________________________________________________________
 
 
Lite om mig också, som knappast är intressant nu med tanke på de som pågår ovan.
Men för mig har de mestadels varit lugnt för en gångs skull, har spenderat min tid här i Sundsvall med vännerna.
Helgen som var i fredags var de mysigt parkhäng igen och under Lördagen var jag med frugan på birsta där hon shoppa loss. Och när en annan inte har pengar hittar man hur mycket som hellst. Typiskt.
Sedan har det vare lugnt.
 
 
 
Igår var en halvtuff dag, då jag var till mamma mitt på dagen och hjälpte henne att slänga rat ur huset och rensade garaget. Så allt blir klart nån gång.
Efter det vart vi bjuden på god middag hos henne, sen var jag till Fränsta en sväng och hämtade lite plugg ja kan börja med innan skolan och sedan till Nedansjö en sväng.
Under dagen fick jag även tyvärr ta bort min katt, då hon varit dålig en tid och jag har kämpat på. Men nu fick ja tänka mer på henne än mig och låta henne somna in.
R.i.p Key-ai "Bäbis". Du va verkligen en speciell och mysig katt

För övrigt har ja annars tagit tag i träningen igen, så ute & går mycket och har tillsammans med Mattias börjat gymma som coachar och hjälper mig en massa med att lyfta rätt med fria tyngder och så. 
Då de tar så mycket bättre, då ja innan bara använt mig av maskiner och bara springa.
Så tack Mattias, du är underbar - tack för all hjälp! ♥

Denna gång ska ja heller inte ge upp, nu är målet i sikte och på riktigt dena gång. Jag SKA ta mig dit.
Har satt upp så många nya mål nu  inför skolstarten, och allt ska jag klara!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback