Sol, Vind och Vatten.

Mycket har hänt sedan sist, har jobbat på och sedan varit på semester i 2 veckor med sambon.
Ville passa på och visa honom älskade Malta innan lilltjejen kommer.

Så vi hälsade på en massa vänner till mig och var på flertal utflykter runt om ön. Vädret var fantastiskt, nästan lite för varmt och jobbigt för min gravida mage då jag inte kunde vandra runt så mycket. Blev mycket spenderade pengar på taxi, men det var det värt! 

Vi var till bland annat Mdina för att se lite platser från Game of Thrones. Mycket vackert ställe med fina trädgårdar och gatorna var små och kändes väldigt medeltida.
Rekomenderar det starkt om ni åker dit:
 


Var även till staden Valetta en dag där emellan, där åkte vi häst och vagn och hade det allmänt mysigt.
 
Sedan avslutade vi semestern med en båttur ut till Gozo, åkte på restaurang och sedan speedboat ut till Comino Caves och vidare till Blue Lagoon:
 
 
Fler bilder finns att se på min insta till höger i bloggen längre ner. :)
 
Övrig tid umgicks vi mest med vänner, var ute och åt god mat och jag kollade på och suktade när alla drack goda drinkar. Åt på bästa resturanget ever som heter Meet. Fantastiskt god mat!
Var även en kväll  på Paceville tills magen sa ifrån att det blev för mtcket och damen ville åka hem och sova.
Ända nackdelen på denna semester var att man ej kunde svala sig, det var miljontals maneter vilket gjorde att jag inte kunde snorla runt där vid grottorna :(
Men det kommer fler gånger.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback