Storhonga...


.... Ja som ni ser har ja inte skrivit på ett tag men ja har vart i fjällen ^^,
Så tänkte ta & berätta lite om de nu för dom intresserade!

Tisdag:
Då åkte jag hem  med Ylvas kille Tommy & hans bror Peter & stannade då till hos
Ylva ett tag & sedan skjutsa hon hem mig till mamma.
Där tog jag det bara chill, gick & la mig ganska tidigt & somna,
för var astrött då ja sove så dåligt natten innan.

Onsdag:
Klev jag upp vid 11 på morgon då jag vakna av att Ylva stod & ropa i trappen,
för jag hade lovat henne att vara barnvakt.
Så ja gick ner & fixa mig lite snabbt, sedan åt lite & följde med henne hem.
Medans jag var barnvakt kunde hon äntligen ta sig lite tid & städa & fixa åt hästarna m.m.
för lillsöt-pojken Rasmus har blivit så "mammig" & ska alltid vara uppe i henne.
Haha, men fick även min 19års present som var från Ylva & Veronica...
Det var en parfym som lukta jättegott, en maskara & en ögonfransböjare..
Tacktack! Jätteglad, precis vad jag behövde.
Vid klockan 7 kom Veronica förbi hos Ylva också med sin dotter Amanda, så umgicks lite me dom också & även Robban kom med bussen.
Fick även korvstroganoff & makaroner, de va längesen & fett gott var det.
Sedan vid 23.oo skjutsa Ylva hem Robban & mig till mamma & pappa.
Då åt Robban & jag mer, haha... Grillat som mamma & pappa gjort & sen smög vi upp & la oss för
mamma & pappa hade redan somnat...

Torsdag:
Då klev vi upp & packa klart & såg till att allt var färdigt & fördrev sedan tiden med Yatzi m.m.
Eller ja, var förbi en sväng hos Tom också & försökte få ut Wilma ur hennes terrarium för ska ju ta bort
henne... Men de gick inge bra så de får vi ta till veckan istället för får
hjälp då av en person som mamma kom på att hon kände med vana som haft
nån galen orm innan & så.
Senare mot eftermiddagen skulle vi möta upp Ylva med familj & Lena & hennes karl på Björnbiten så pappa skjutsa ner mig & älskling dit & sedan bar det av mot fjällen..
Tog väll typ 2 tommar dit & när vi var framme var de mest bara lungt den kvällen, vi packa upp & så & bädda sängar m.m.
Och la sedan oss.
Jävligt fin & stor stuga må ja säga xD
Helt underbart!

Fredag:
DÅ klev ja & Robban upp vid 10-11 tiden & fika, sedan så skulle vi vara barnvakt
& Lena & hennes kille Lasse & Ylva & hennes kille Tommy tog skotrarna & åkte
ut & kolla lite leder & så.
De tog några timmar & när dom kom hem åt vi lite mat & tog de sedan lungt...
Grabbarna tog nån grogg & vi kolla på tv, spela lite spel å sån skit & sen gick vi & la oss...

Lördag:
Klev upp vid 10-11 tiden på morgonen igen & fika, sedan vid 12-13.oo tiden leta vi
fram en massa kläder & packa ner lite fika för då skulle vi ut & åka skoter på fjällen & grilla...
Rasmus & Robban åkte med Tommy & jag åkte med Ylva medans Lars åkte med Lena för
Lars skoter gick sönder på fredagen, haha. Bra start!
Jaja, gick bra men var förjävla guppigt på många ställen tills man kom upp på själva fjällen
i dom större skoterlederna.
När vi hittat en mysig plats så fick ja & Robban ta & köra skoter medans dom andra tände
brasa för grillningen, Robban hade aldrig kört förut men han tyckte de va skitkul & de gick bra..
Han körde fast en gång bara..
Haha, själv gör man en snyggstart & ska vända & kör utanför leden där ja rasar igenom snön
& fastnar med skotern, haha...
Men fyfaaaan vad snö, ja drukna fan!
De var över midjan, fett jobbigt & komma upp när man trampa igenom.
Men ja, väl när Tommy & Ylva hjälpt mig & skotern loss var de full fart, fyfaan va kul de är & köra!
Sen vart de lite jobbigt så tog paus & grilla!
 Sedan så bad Robban Tommy att skjutsa han på en riktig tur & de va de sista i sitt liv han gjorde :O
Haha, nädå men typ.! Ni ska bara veta hur han kör! Ja åker då fan inte med han... Haha!
Ja, de gick väll minst 150 å sedan höll han inte koll på mätaren mer & Robban klev sedan av
skotern efter doms åktur & sa
"Jag har nog aldrig kramat en man så hårt i hela mittliv!" HAHA!
Efter några timmar åkte vi hem & då fick Lasse köra & Lena åkte med & sedan åkte Robban med Tommy igen, men även Rasmus.
Och jag fick köra 3:dje skotern , haha... Och Ylva åkte med mig ^^,
Helt underbar dag, men man fick sitt straff efter det med en jävlars träningsvärk!

Söndag:
Vilodag för alla, sove halva dagen till & från, sutte framför TV:n, spelat monopol & kort för alla
var trött & vissa hade träningsvärk & jag värst :O
Så vart ingen skoter den dagen.

Måndag (idag):
Då klev jag & älskling upp, dom andra var självklart redan uppe som resten av dagarna..
Jag låg & drog mig i sängen medans Robban gick ut & rökte, när han kom tillbaka hoppade
vi in i duschen, fikade sen & ja fick diska lite medans Robban kolla på tv, efter det så packa
vi resten & bar ut värskorna på bron.
Medans Ylva & Lena skulle damsuga & ta upp resten så lasta Tommy & Lasse skotrarna & jag
& Robban gick ut i skoterspåret med Rasmus & drog han på en snowraiser & sedan bar det av
mot Torpshammar.
Vid 14.oo var vi i Torpshammar & då klippte ja Robban, inte de bästa ja gjort & är inte klar fårklippa
klart i veckan för var fan inte min dag idag, skitesamma...
Efter det grilla pappa så då käka vi de... *MUMS* så gott de va!
Och Ylva, Tommy, Lena & Lasse for & lasta av skotrar m.m.
Därför ja & Robban stanna till hemma hos mamma & pappa en sväng.
Och vid klockan 17.oo var Lena & Lasse klar med det dom gjorde & kom & hämta upp mig & Robban
& skjutsa hem oss till stan, dom bor ju ändå där så!
Och vid 18.3o var vi hemma, ja säger bara HEM LJUVA HEM å fan vad ja saknar våran säng!
Och jag har så INÅTAHELVETE med träningsvärk fortfarande, ser ut som ja bleve stjärtknullad
när ja går, men de är la så de ska vara!
Men de får ta & ge sig snart :O
Men varmt & fint väder har de vare & kul har ja haft, lite mycket hemlängtan på slutet bara!
Några kort har ja också, lovar & lägga in dom sen =)

Nu får de räcka, har skrivit en stor blogg nu men säkert missat hälften för jag är dement!
GLAD PÅSK i efterskott iaf, haha :D
Bättre sent än aldrig ;)

Nu får ni alla skvallra på vad jag missat här hemma <3



Kommentarer
Postat av: anna

HAHA NI ÄR SÅ STÖRD:D

2009-04-13 @ 21:43:26
URL: http://aejonsson.blogg.se/
Postat av: Cissy

Vad har vi gjort nu ?! :O

2009-04-14 @ 12:57:13
URL: http://blackiesixx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback