En hyffsad dag...



... Som började med att jag & älskling blev väckt av Melissa vid 09.oo tiden så då var det bara
att ruska om sig & kliva upp...
Pappa skjutsa Melissa till Fränsta & under tiden fikade jag & älskling & jag bestämde mig för
att göra han sällskap till jobbet idag för kände inte för att sitta hemme.
Så vi fikade lite & rasta hundarna & gjorde oss lite smått i ordning,eller jag satte upp håret sen
var det inget  mer..
Mer hann vi inte innan pappa var hemma & då koppla jag  hundarna & alla gick & satte sig i bilen...

Väl nere på Hammarslaget satte jag fast hundarna ute & mamma & pappa drog iväg till Viskan
på ärende & hämtade sen timmer i Ljungaverk eftersom dom håller på & ska bygga en inglasad balkong 
på huset.. =)
Under tiden sattes Robban i arbete & fick spola av en vagn & sedan städa inne & jag småhjälpte lite
så det gick fortare..
Sedan vart det en promenad hem genom skogen så duktiga har vi vare *stolt*
Rätt härligt förutom att hundarna drar så in åt a helvete!
Det ända jag blir less på, men vad gör man?
Tror jag ska inhandla en sele till Laika denna månad, & även en ny 10/15 kg säck hundmat för Contess
äter som en häst & Laika med ovanligt nog i svartsjuka av att hon är rädd att Contess ska ta maten..

Väl hemma gav jag hundarna mat & Robban satte sig & fortsatte installera/rensa datorn sin han
påbörja igår & jag dammsugade av nere & torkade golvet.
Sen kom Marco förbi & ville låna måttband så leta reda på det också fick vi en påse kantareller,
han hade plockat hela 10-12kg idag, det är  mycket det :O
Strax efter han åkt var morsan & farsan hemma så vart lite småprat & sen gick jag upp till datorn en timme...

Vid 15.oo tiden ställde jag mig & gjorde plättar medans mamma var till Fränsta & hämta nå papper & grejjer som 
hon skulle ha av Melissa innan hon åkte till stan & pappa var ute & fortsatte på balkongen..
När hon var hemma åt vi & sen kom storasyster Veronica på besök med hennes dotter Amanda..
Så då umgicks vi ett tag & jag tog ut Amanda & Contess ett tag så fick hon kasta pinne till henne & det
tyckte hon självklart var superkul!
Hon kände sig nog ganska stor när hon fick Contess att lyssna när hon höjde rösten & sa "loss" &
fick henne att släppa pinnen, haha.. Lill gumman, hon är så söt så!
Efter dom åkte satte familjen sig vid köksbordet & tog en varsin grogg utom jag som tog ett stort glas
med härlig kall cola,själv hade man ont i huvudet & pallade inte av en grogg så tog mig en alvedon jag
& plockade fram kortleken.
Det blev Chicago, första gången fick jag in ett fint 4-tal & nollställde dom andra men då kommer farsgubben
med en jävla Royal Flush & vinner hela skiten så vi tog en returmatch där det var ganska lika hela vägen,
men morsan tog hem vinsten, så ikväll tog gammfolket hem vinsten :(
Inte bra det, Robban & jag får bättra det där!

Nu har jag precis komme upp på övervåningen & gett hundarna mat igen & hör dom ligger & flåsar & busar bakom
min rygg nu, men snart ska de bli tyst på dom fär behöver mig lite sömn..
Imorgon ser det ut som om det blir Selånger en sväng iallafall & Laika ska få följa med
medans Sum & Contess får stanna hemma, men vi har inte planerat att stanna där
länge...

Men nu ska jag logga in på min internetbank i hopp om att jag fått pengar, annars blire inte så
roligt imorgon , men kanske ses imorgon om du ska dit?

Innan jag går så kommer det lite oredigerade bilder från idag, men tycker en blogg blir
så mycket roliga med bilder oavsett om dom är bra eller inte, eller stämmer inte det då?

Contess & Laika som inte har så kul nere på Robbans jobb.. 
* En liten gäsp från Laika*

*En gäsp från Contessa*

Robban tvättar släpvagn...

Under tiden kände han sig lite James Bond aktig me den gigantiska
högtryckstvätten...

På promenaden hem hitta vi världens "minsta" svamp
& Robban konstatera att han inte trivs i skogen, haha..

Nattinatt!




Kommentarer
Postat av: anna

du är så duktig att ta hand om djur så det finns inte, du är bäst babe!

2009-08-16 @ 21:28:58
URL: http://aejonsson.blogg.se/
Postat av: Cissy

Haha, är väl inte duktigare än andra? ;P ..

PUSS PÅ DEJ anna banan!

2009-08-17 @ 00:48:39
URL: http://blackiesixx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback