`´ Behandlad mot Loppor `´

Ja, idag behandla jag Laika mot loppor med ett medel (frontline)
jag använt en gång tidigare när hon hade loppor.. Det är enkelt, smidigt & super bra..
Det är som en tub med vätska man lägger i nacken på dom sen äre klart så sprids de
ut över hela kroppen & tar bort äckelsakerna..

Sen bar jag ut alla hundsaker & har skakat av dom & lämnat dom ute ett tag
& allt som går att tvätta som filtar/hundbädd m.m. har jag slängt in i tvättmaskinen..
Sen har jag damsugit i lägenheten & nu har jag bara torka golven kvar
& ska även passa på & diska sen middagen igår..

Ikväll äre fest i lägenhetshuset tydligen, men själv ska man vara hemma
& hålla koll på hunden så hon inte slickar i sig medlet & kolla på idol &
flashfoward.. Eftersom Mariette åkte ut så är det bara Erik som ja håller på nu,
min favorit bland killarna..

Men men, nu ska jag ner i tvättstugan & hänga sakerna på tork..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback