`´ Laika & Spanna `´

Idag har vare en chill dag, somnade ganska tidigt igårkväll..
Nån gång vid 11.oo & sen har jag vaknat flera gånger sen 6.oo i
morse & känt mig pigg, men försökte att fortsätta sova så man riktigt får
känna sig riktigt utvilad.. Men när ja väl somnat till igen efter att legat & stirrat en halvtimme
- timme så hördes det massa slag & donk ovanför en för grannen höll på flytta ut..
Sen höll ja på så ett tag, sov/vakna/sov till klockan var kring 12-13.oo idag då jag klev upp...
Hoppade då i duschen medans älskling gick ut & rökte & började fixa sig..
Sen när ja duschat klart & klätt på mig kom Christian förbi & sen stack grabbarna till stan
& jag gick ut med hundarna..

Själv var jag hundvakt idag åt en hund som Christian börjat haft om dagarna som heter
Spanna, det är en blandning.. Kommer inte ihåg vad det är för raser i henne, men
nå jakt iallafall.. Väldigt hyper & stressad hund som behöver lära sig & lugna ner sig lite..
Men de var bara nåra timmar, tills dom kom hem igen efter att gjort lite små ärenden..
Var ut med dom några gånger bara & sen satt ja här...

Nu snart funderar vi på gå ner mot stranden/tennisplan & släppa loss hundarna ett tag
så får dom springa av sig lite.. Men dom är nog ganska trött redan idag efter att hållt på busa
tillsammans hela dagen tjejerna... Får se om de ä möjligt & få nån bra bild med min värdelösa
kamera nu när det är mörkt ute..

Vi har precis haft en minijulbord idag också alla tillsammans, de blev potatisgratäng,
köttbullar & prinskorv.. :)
Riktigt gott, har verkligen saknat prinskorvar..
Men man lessnar väll snabbt på dom också ;)

Imorgon blir det till att tvätta & på Lördag blir det att åka hem till mamma & pappa..
Så firar vi jul redan på Söndag hos henne.. Sen skjutsar hon hem hos igen
på Måndag så vi kan ta det lungt & packa/tvätta/städa m.m. för på onsdag morgon
tar vi tåget mot Stockholm... De ska bli riktigt kul förhoppningsvis!

Måste duscha Laika också en sväng på Tisdag efter haft både Aslan & Spanna på sig,
hon har fullt med dreggel på sig & till Jul måste man vara lite ren ;P
Som ni redan säkert vet så kunde hon inte följa med till Sthlm då Robbans
syskon blivit allergisk tråkigt nog så hon firar jul med Christian..
Fast hon ska ju självklart följa med till Torpshammar & fira jul med mig där..
Men måste köpa julklappar till henne först & det gör jag på Lördag då man får skjuts
av mamsen...

Matte är här nu också, han kom för en stund sen..
När han gått antar ja Robban & Christian ska fortsätta med musik ett tag & sen
ska vi kolla på film, Paranormal Activity..
Nån som sett den? Som tycker den är bra?
Christian börja kolla några minuter på den igår men våga sig inte på mer sen,
haha.. Så därför blir det att kolla på den ikväll...

Men men, ett långt inlägg om tråkiga saker.. Så bäst ja lägger av & ställer in ketchupen
i kylen som ja ser framför mig på bordet & göra hundarna happy sen med en promenad..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback