Gröna Lund...



... Shohooo, igår var vi på Gröna Lund..
Vi alla klev upp vid 08.oo på morgonen & gjorde oss i ordning & vid 11.00 tiden tog vi bussen
ner till Märsta Centrum där vi genast gick till pendeltåget som gick in till Stockholm.
Väl i Stockholm tog vi tunnelbanan in till Gamla Stan & därifrån gick vi till en båt som vi tog över till Liseberg.
Det var tyvär grymt mycket folk där så det tog jättelänge innan vi kom in.

När vi var inne fick Robban börja att åka radiobilarna med Sean & efter det gick
älskling & jag med Sean & Kate in till lustiga huset.
Sedan slösa vi massa pengar på att göra massa olika roliga saker i stånd med vinster & fick några småsaker
& nallar.
I slutet vann jag 2.1 kg PLOPP, haha ! =D
AWESOME!

Jag & Robban fick även gå iväg själv & åka lite olika karuseller, så vi åkte Jetline, Vilda Musen,
The Voice, Extreme m.m.
Men den nya karusellen INSANE tog det hundra år innan vi åkte men vi tvinga oss till den.
Vi fick stå en timme i kö & under tiden såg vi hur folk hade panik & ville av & bara andades sönder sig själv.
Jag var skräckslagen, den karusellen var den värsta på Gröna Lund sa dom.
När vi väll satt i karusellen & killen som skötte den spände fast oss fråga robban
"Har du åkt den här karusellen" & han svara bara med ett stort skratt & sa "aldrig i livet, men det är ingen fara idag har det inte hänt nå olyckor" & då sa robban "idag?" & han sa bara "jA" & flina & gick.
Sen var det försent & vi var iväg, fy i helvetes fan säger jag bara!
Har aldrig skrikit så mycket i hela mitt liv & när det kändes som värst var vi bara halvvägs till akrusellen & sen kom en
ännu värre kurva.
När den var slut fortsatte jag & skrek & folk bara glodde i kön, tror ja skrämde livet ur dom men det skiter jag i.

Aldig aldrig mer jag åker den, det var sjukt!
Det var som en ber & dalbana fast man sitter på varje utsida i korgar som sitter löst så dom kan snurra, ja
det är väll bara gå in & kolla på Gröna Lunds hemsida,.
Men värsta karusellen ja åkt i hela mitt liv!

Efter den var det f'ärdigt ¨åkt & jag ville bara hem så vi leta upp Anna & Jimmy & barnen & dom var inte klar än,
så satt & vänta på dom.
Men vid 11 tiden åkte vi hem & var hemma vid 12.oo.

Fan va skönt det var & lägga sig ner igår, bästa jag gjort på länge.
Har ont i fötterna idag.

Men nu ska jag ringa min mamma & berätta om gårdagen.
Så see yaa..'




Kommentarer
Postat av: anna

SKYNDA ER HEM !!!!:@

2009-07-30 @ 12:20:21
URL: http://aejonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback