`´ Ingenting är enkelt `´



En sak jag lärt mig genom åren är att kunna stå på sig & stå på egna ben,
att inte annförtro sig åt människor för lätt, för folk sviker jämt
för alla har sitt innre ego!
Så länge dom har det enkelt & lätt så skiter man i andra,
varför dra på sig annans skit?
Det är tyvär så många tänker!

Det viktigaste jag lärt mig är att livet inte är enkelt!
Inte det minsta, för vi människor ska alltid göra det komplicerat
& alltid ta dom svåra vägarna.
Men utom dom skulle väll vi aldrig lära oss heller!
Som sagt, man lär sig av sina misstag!

Nått som många missar som också är viktigt att kunna är att
inte ta emot skit!
Men vissa saker är inte lätta & bara skjuta bort tyvär & då behöver man
verkligen nån vid sin sida som man kan lätta på dom saker man inte
kan kasta iväg bara, det är det bästa man kan göra.
Om inte problemen går att lösa då, det är ju allra bäst!

Men som sagt, livet är inte alltid enkelt & saker & ting är
komplicerade.. Jag är den person som valt
att hålla allt inom mig & ibland tänker jag att det är det värsta jag gjort
men sen i slutändan när saker & ting kommer upp tänker man bara
"puuuh, skönt att man aldrig lättat på sakerna för nån, för
det skulle bara gjort livet tyngre!"

Ingen fattar nog ens vad jag snackar om här just nu heller,
men lika bra är det.. För allt är så himla snurrigt
& komplicerat i min skalle just nu,
men viktigast av allt är att jag vet vad jag menar själv så
jag sakta kan bearbeta sakerna i skallen & lägga alla bitarna på
plats & försöka lösa det för mig själv, för det går inte & lösa med andra!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback