`´ Bilder - Laika & Miki = Lek `´

Eftersom jag tycker om att fota djur i rörelse, har jag insett jag måste köpe mer
objektiv nu & börja bygga på kameran.
För orginalobjektivet jag har nu funkar inte så bra vid bilder där djur ex. springer/hoppar
o.s.v, här kommer en blandning med en del bättre & en del sämre bilder på
Laika & Miki som leker ute hemma hos mamma & pappa i Torpshammar.

Laika: Samojed/Bodercollie (Svart/Vit/Brun), Min egna hund.
Miki: Alaskan Husky (Brun/Vit). Lillasyster Melissas hund.





















Kommentarer
Postat av: Marielle

Hej jag läste att du behövde bättre objektiv för djur i rörelse och jag har ett litet tips till dig. Det beror förmodligen inte på att du behöver ett nytt objektiv jag tror det är mer att du måste köra på manuell när det gäller kameran. Du måste försöka få så snab slutartid som möjligt vilken man inte får när man kör på auto på kameran. Jag fotar själv mycket djur osv i rörelse så jag vet detta. Jag hade ett 198-55 mm objektiv när jag fotade men jag fotar som sagt manuellt och man måste ha sjukt snabb slutartid för att få bra bilder det beror nästan aldrig om vilketr objektiv det beror helt på inställningarna på kameran :)

2011-08-21 @ 14:18:46
Postat av: Cissy

Marielle:

Tack, har svarat på detta på facebook...

2011-08-23 @ 21:31:12
URL: http://blackiesixx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback