`´ Sonubai ♥ Erik - Bröllop `´

Nu känner jag att jag äntligen har lite tid, lite tid & kanske berätta om mina senaste händelser för dom som bryr sig & är nyfiken.
Så tänkte att jag tar dag för dag sen i Fredags.

Fredag:
Tömmer kameran, laddar den + bränt en massa skivor som var hemligheterna inför bröllopet.
Brände 100 skivor som vi döpte till Absolut Hångel som Sonubai & Erik gav ut till gästerna & gjorde även en framsida + baksida som sattes in på varje skiva.
Så mycket av tiden spenderades till det, då det var en hel del.
Bilder på skivorna kommer upp så fort jag tömt kameran.
Sen på kvällen vart de väll lungt, om jag minns rätt.
Spelade Diablo med Robban & Björn..
Björn bor typ här ett tag, så därför spenderar han nu mycket tid här under tiden han letar lägenhet.
Eftersom han jobbar här i Sundsvall & igentligen bor borta i Erikslund så blir det så långt & pendla & extremt tidiga morningar då han börjar 7 på morgon, så det blev lättare så.
Det är inte helt fel & ha en Grizzly som inneboende heller! Hihi.

Lördag:
Klev upp hyffsat tidigt, strax före 09.oo & fick besked om att lillasyster inte kunde komma,
bara nån timme innan man skulle vara klar.
Panika ett tag till min kära mor & far räddade mig & sa att dom kommer & tar hand om hundarna,
min & Aslan. Eftersom han skulle vara med oss.
Gjorde mig klar i väntan på dom, städade till i lägenheten & vid 12.oo tiden var jag nere & fotade Erik & Anton när dom gjorde sig redo för bröllopet.
Strax innan jag gick ner kom mamma & pappa också, så surra med dom lite efter fotningen i väntan på skjutsen som kom vid 12.2o. Som var Eriks pappa.
Åkte då till kyrkan, där jag kollade ut en bra plats framme på altaret & stå på för att fotografera, men ändå försöka vara osynlig.
Riktigt nervös var jag då det inte var en enda jag kände där förutom Robban & Erik & hans barn då.
Sen hade jag aldrig heller vare på ett bröllop innan & det första bröllopet jag är på så är jag fotograf.
Nervös, men spännande var det + att jag fick mer övning med kameran.
Så hoppas nu på att dom är nöjd över bilderna, har inte hunnit lagt in dom på datorn än för att kolla på dom själv, så jag hoppas också själv på att bilderna blev bra!
När vi var klar i kyran smet jag iväg till lokalen Odd Fellows där efterfesten skulle vara.
Och jag ville vara där innan gästerna då jag skulle fota allihopa innan dom fick mingla, som tur är fick jag en lista med alla namn.
Och det var strax över 100st, men fick med alla till slut.
Sen fotade jag runt i minglet också, tillsammans med 2-3 andra fotografer.
Stämningen var verkligen jättebra & dom hade verkligen lyckats, talen var roliga/fina.
Och skivorna hade dom lagt upp på borden vid dukningen & lite annat roligt.
Vi vart bjuden på en riktigt fin & go' medelhavs buffé? Om jag minns rätt hette den så.
Det var verkligen supergott!
Men sen strax innan tårtorna kom fram var älskling & jag tvungen & rusa hem då
mamma & pappa inte kunde gå ut med Aslan.
Så vi tog med oss parets yngsta son Eddie i barnvagnen & gick hem, eftersom han skulle
sova hos oss & även Ella & Anton som också är barnen till Erik & Sonubai.
Men dom kom senare.
Hemma igen surrade ja lite med mamma & pappa innan dom åkte, sen nattade jag Eddie igen som hade vaknat när jag skulle bära upp honom för trappen. Men han somna fort & det gick oväntat bra.
Han var så duktig så. :) Fast jag inte haft honom innan.
Sen kollade jag & älskling på en film i väntan på Ella & Anton, Popper's Pingviner!
Helt okej film!
Sen vid 12 tiden på natten kom dom hem hit & vi gick alla & la oss.
Sprang upp 2 gånger den natten vid 04.oo tiden då Eddie vakna, men han somnade om
så extremt fort, riktigt skönt.

Söndag:
Klev upp strax före 8, då hade Eddie vaknat & bytte blöjja på honom, gav han lite frukost & rena kläder.
Ella & Anton vakna till också, så vi satt & kollade på tv en stund - spelade tv spel o.s.v
Vid 9 tiden klev min lata pojkvän upp & barnen gick hem nån gång mitt över dagen.
Sen vart det en jättelugn Söndag & björn som åkte hem på lördagen kom tillbaka på Söndag kväll.
Var ner till Sonubai & Erik en sväng, surrade lite. Sen hämtade dom sängen & sånt.
Fick lite saker, tack så mycket! ♥
De var snält.

Eftersom jag själv inte lagt in bilder än, men ska göra det senare idag/imorgon så lånade jag en av Anna som var på bröllopet också, en vän till Sonubai.
Det var en så himla fin bild:




... Hoppas det var okej att låna bilden :)
fina dom var på bröllopet!
Älskade klänningen! 

Resten av veckan har jag jobbat, jobbat, jobbat.
Men har haft rätt sköna pass, bara nån timme om dagen.

Sen fick jag äntligen hem Sims 3 Djur igår, haha.
Så ni kan ju gissa vad jag gjorde igår kväll?

Nu ska jag sortera lite kläder & tvätta - gå ut med Laika & Städa.
De behövs verkligen.
Och om jag får tid över ska jag bränna 2 skivor med bilder.
Först en som Ingmarie ska få i helgen på sin hund Zelda & Mini,
för har vare seg med det som allt annat & lovat henne dom länge nu.
Men nu i helgen kommer dom, så tänkte passa på & ge dom skivan då.

Sen en skiva med Bröllopsbilderna till Sonubai & Erik, men innan dess måste jag lägga in alla + sortera + fixa dom & sen bränna ut dom.

Till helgen kommer jag vara jätte upptagen, ska hem till Torpshammar då & få träffa min
finaste, saknade vän Petra som kommer & hälsar på, min lurvmurva, pluppiluppen!
Åhh, va ja ska kramas med kärringa!
Sen får vi se vad vi hitt' på!

xoxo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback