`´ Engelska B `´



Sitter på skolan med en "jätte rolig" engelska uppgift, där man ska skriva en story & ja har ju världens sämta fantasi. Så har väll skrivit 10 meningar på 2 timmar?
Haha, nämen har fastnat.

Fick till en början välja bland 10 ämnen som min berättelse ska börja med/handla om och jag valde:
"A family buys an old house in the country which is said to be haunted.
On the evening of their first day in their new home, the children hear groans in the cellar."
Så håller på skriva en typisk berättelse om ett hemsökt hus som en familj bor i.

Förra veckan som var , var jag hemma mycket med hunden. Då de var veterinärbesök bl.a med Bonsai som ni kunde läsa om i tidgare inlägg.
Allt har gått bra, och i morse fick han sista sprutan med bedövning.
Så nu ska han klara sig utan, men som det ser ut just nu sen i Lördags så är han pigg & glad & äter som aldrig förr. Fortsätter han i denna takt kommer han vara fetare än grisen på julbordet. Haha.
I Fredags kom Robban också, och vi hade "minijul" med pakeröppning med min familj.
Då vi sedan kommer fira jul i Stockholm & inte hinner med innan annars.
Så av oss fick mamma & pappa massa julklappar som innehöll lite nya saker till huset,
bl.a det nybyggda badrummet som handdukar m.m.
Sedan porslin som glas, muggar m.m. Lampa, ljusfat med flytande ljus & rosenblad o.s.v

Robban fick pengar, en läcker tavla & en lödtång så han slipper låna pappas hela tiden. haha.
Jag fick en brödrost, pengar & en sån där grejj man sätter ljus under & kan smälta choklad i ovan & sedan doppa jordgubbar eller liknande. Så vi blev verkligen supernöjd! :')

Sen fick Melissa en julklapp också, men hon skulle få mer på julafton då hon ska fira jul hemma.
Så dom får julkänsla då också.


På Lördagen fyllde morbror år , och mamma ställde till en överraskningsfest hemma hos oss på Klippen.
Det var verkligen superkul, med god smörgåstårta, bullar, kaker o.s.v till.
Fick träffa släkten ja inte träffar så ofta, så de var verkligen jättekul & att Robban fick träffa dom betyder mycket för mig.

På söndagen var det mest lungt hela dagen, städade - pluggade - tränade & spelade nån LoL match.
Robban åkte hem på förmiddagen då han behövde jobba en sväng.
Började igår också föra en träningsdagbok, där jag skriver upp hur många kalorier jag förbränner om dagen & mått & vikt på mig själv.
Ska även börja räkna ut i den hur många kalorier jag äter om dagen.
Nån som vet om det finns nån bra app som räknar ut det?

Försöka fortsätta plugga lite till nu innan lunchen. Sedan är det Svenska som gäller.


Kommentarer
Postat av: Anonym

ShapeUp club appen!!

Svar: Tack , ska prova den! :) ♥

2012-12-15 @ 11:14:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback