`´ Operation `´


I Tisdags åkte jag till stan, då det var ända dagen jag hade skjuts då mamma & pappa skulle till stan & inga tåg gick. Så åkte dit på förmiddagen.
Passade på att julhandla då med Björn, så vi åkte ut till Birsta & vandrade runt där nån timme.
Sedan hem till Bonsai & vid 15-16.oo tiden ställde jag undan hans mat då det var tid för honom & börja fasta.
Han fick bara tillgång till vatten, så tog även upp alla gosaker som ben & godis m.m.

På Onsdag morgon skjutsade Björn oss till veterinären till 7.3o & det första dom gjorde var att kolla i munnen på honom & hjärtljud. Och allt var bra med honom förutom tänderna då.
Så lämnade honom där för operation & sövas & dra ut dom.
Han hade kvar stor del av sina mjöltänder, så det hade börjat blivit dubbla tandrader både uppe & nere.
Så dom fick dra ut massa tänder nertill - fram & en hel del tänder upptil - fram.
Nu hade 3 tänder lossnar upptill iallafall, så det var inte alla där uppe.
Men sedan var det 4 hörntänder på det också som satt riktigt hårt som dom fick ta bort.
Så det vart många tänder som fick dras.

Klockan 16.oo hämtade vi upp honom & då var han väldigt lugn, jätteglad men kunde inte skälla som han ville.
Men han såg ut att må bra & enligt veterinären hade allt gått jättebra.
Lite bortskämd också som vanligt blev han då han inte ville sitta i buren utan & säga sina ord & fick därför sitta i en praktikants knän under dagen & sova. Haha. ♥
Efter att hämtat honom packade vi ihop & åkte direkt till Torpshammar igen.

Inatt höll han mig vaken nästan hela natten, han gick omkring & gnällde. Antagligen för det gjorde ont, samtidigt som han blev uttråkad. 
Men idag så var pappa & hämtade ut medecin på ett recept vi fick med oss med smärtstillande & det var antiinflammatorisk. Så förhoppningsvis hjälper det bäsen lite.
Idag är han piggare också, men fortfarande lite seg & vill inte alls leka så mycket med leksakerna. Men han har ätit lite mjukmat idag iallafall. Så det är ju jättebra!
Får se hur de ser ut över kvällen/natten. Om ja blir hemma med han imorgon också eller om ja äntligen kan gå på skolan igen :)
Eftersom ja missat ett par dagar nu ska ja vara duktig tänkte jag lägga mig & plugga lite sedan,
Ska även passa på & se om ja kan samla på mig lite saker jag kan jobba med under lovet som kommer snart.

Bjuder på en bild precis när han kommit hem från veterinären, han ser dock lite ledsen ut. Men han var bara så trött ännu:


Kommentarer
Postat av: Annika

SV: nya chanser kommer :) Ta och kika in varje dag ^^

2012-12-06 @ 14:03:46
URL: http://blogofphoto.webblogg.se
Postat av: Annika

SV: tack :D

2012-12-06 @ 14:03:58
URL: http://blogofphoto.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback