`´ Gudmor `´


Har inte haft orken att uppdatera , men nu kunde ja inte hålla mig mera så ja måste skriva ett inlägg här innan jag går & lägger mig. I Söndags den 25e November blev jag en av världens lyckligaste tjej då den fina tösen nedan kom till världen & jag fick äran att bli gudmor, så pass glad att ja fällde en tår av glädje när jag såg så fin hon var på bilderna & ja kan knappt vänta tills att få träffa & hålla om henne.
Min fina barndomvän Petra är det som är mamma ♥





 
Visst är hon jättefin? :') Namnet blev Lin och när hon kom till världen var hon 48 cm och vägde 3120g.
_______________________________________
 
För övrigt så har inte mycket hänt i mitt liv , var hemma förra veckan då ja hade turen & bli magsjuk. Så jag hann bara med skolan en dag!
Skulle gå igår också, men var så slut efter jag vare sjuk & sov inte en enda blund den natten.
Men idag var det nya starka tag med Historia & Naturvetenskap idag, och jag har haft en jättebra dag & trivs sjukt bra redan. Lärarna, skolan & personerna som går där är ju toppen! ♥

Imorgon på förmiddagen är det ett ämnde jag inte läser, så ska fortsätta med uppgiften jag fick i NK idag, och efter lunch är det matte som gäller.

På Torsdag är det fotodag, och då ska vi i fota åka in till Sundsvall & besöka nån studio bl.a.
Mer information har jag inte fått & på Fredag vet ja inte vad ja har för ämnen ännu än idrott på eftermiddagen & sedan far jag till Sundsvall i helgen för att julhandla.

Måste ge mig själv beröm också, hella förra veckan förutom på Söndag så gick/joggade jag på löpbandet dagligen. Samt ja bytt ut all cola mot Loka & har nu bytt ut lunch & mellanmål till frukt & nån risi frutti.
Så ja hoppas verkligen detta kommer ge goda resultat inom kort. :)

Däremot är de dåliga nyheter på min lillbäs (Bonsai) , han har börjat äte dåligt. Vad än för mat jag prova byta mellan , från blötmat till torrofoder. Och han vägrar tappa sina tänder framtill uppe & nere.
Så ska nu imorgon ta & ringa veterinären & rådfråga dom, om ja behöver åka in & göra nån koll, ev. behöva dra tänderna kanske? 
Kan ju hoppas lillstackarn slipper det, då de bara gör ont för både honom & i min plånbok.
Men skulle de behövas är de ju självklart han är värd hjälpen, har ju för ett tag sedan också tecknat en "stor försäkring" på honom hos If.


Dom verkade så bra när ja ringde mellan dom olika ställerna som agria, folksam bl.a
Då if har ett högt försäkringsbelopp på upp till 50.000:- / år & var det ända bolaget med en fast självrisk.
Och det är ju alltid skönt & veta exakt vad priset landar på & självrisken ligger på 2500:- .
Sen när jag ringde fick jag så extremt bra hjälp & svar på alla mina frågor.
Så jag tror absolut jag kommer bli nöjd med dom & rekomenderar det till er andra som är ute & leta försäkringar.
Det är ju så krångligt & välja mellan dom.
Sedan var dom billig också , jag betalar 1569:- per år för det , och det är ju ingenting anser jag.

Men nu ska ja läsa lite NK och sedan kolla på Sons Of Anarchy & sova. Sjukt vilken bra serie, är inne på säsong 2 efter bara nån dag & kollar på det via netflix också som ja gillar starkt.
Jättebra tjäns, ända dom får på minussidan är att ja saknar en del som bl.a solsidan, one tree hill
och nya serier som gått nyligen på tv. Men dom har ju extremt stort utbud.

Nattinatt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback