`´ School, Dag 1 - Vilsen `´


Idag var första dagen på Ålsta Folkhögskola för mig, och kände mig otroligt vilsen hela dagen, virrhöna som jag är.
Men det har gått otroligt bra, lite småjobbigt bara i samlingar m.m. då ja tycker sånt är jobbigt, men de ja gillar starkt är att man i princip får sätta sig vart man vill sedan & plugga.
Och hade ju lillasyster & fina vänner, som drog på vilsna mig så ja slapp vara rädd för ensamheten ;) haha.

Tiden gick rätt hyffsat segt idag också, men det finns ju flera orsaket till det & största orsaken är att på morgon hade jag historia vilket jag verkligen avskyr, ett ämnde som verkligen inte intresserar mig ett dugg.
Också får ja ett tjockt häfte som ska läsas igenom, lätt? Nej! Inte klockan 8.3o på morgnen när jag har svårt & ta in & läsa saker på morgon då jag är seglivad & dessutom är det ett ämne som inte intresserar mig ett skit.
MEN jag gjorde ett tappert försök faktiskt, som sluta med att ja lessnade & vart arg på mig själv.
Satte mig ner, ensam i ett rum i tystnad med Melissa (lillasyster) & läste dom 4 första sidorna, men tog aldrig in var ja läste så försökte läsa dom 4 första sidorna 4 gånger till i rad. Tills ja tänkte tillbaka & insåg mitt huvud inte tagit in ett skit i det ja läst. Frustrerad la ja bort häftet en stund, surrade , kollade facebook.
Sen försökte jag igen där jag näst intill läste halva & insåg att jag fortfarande inte vet vad jag läst om förutom
nått om pesten, digerdöden, vikingar & nån gammal konung. Men inte mer. 
Så precis när ja gav upp kom en av lärarna M & sa att det var film.
Så gick ner till sal 1, också var det en film om historia, YIPPIE! Men fatta ju lite mer där iallafall än att jag höll på somna.
En del av mina koncentrationsvårigheterna var nog också för ja fick lite smått ont i magen idag sen har ja sove uselt inatt, bara vände & vred på mig.
Och de känns verkligen nu, så blir tidig säng för mig då ja ör jätte trött & har ont i huvudet.



Iallafall tror de va samhällskunskap vi skulle ha efter lunch, men då var inte läraren där så ja fick ingen uppgift & arbeta med. Men istället fick ja en svenska uppgift som ja hann hälften av.
Så satt med den tillsammans med Marielle, Malin, Melissa & Malin småsurrade lite & arbetade tills dagen var slut.

Hem och åt middag & sen for jag & mamma ner på Backes där jag kollade på ett löpband som jag är intresserad av. Tidig julklapp till mig själv som jag förtjänar! Tycker jag!
Ska bestämma mig om jag ska köpa det imorgon! Sedan for vi till Konsum där ja köpte en Loka till mig - då jag byter coca cola mot det. Och mjukmat till Bonsai som ja kan blanda ner i hans riktiga foder då han blivit riktigt dålig på äta.

Nu snart ska ja göra nytt försök & läsa igenom historia papprerna & se om ja förstår nått, sedan se klart på filmen jag påbörja igår kväll. Kommer inte ihåg vad den heter, men skaffade Netflix så ja kunde kika på mobilen & än så länge är ja riktigt nöjd med appen. Sen blir det sova för mig.

 
Sån här fin vägg fanns de på skolan också, så nu kan ja se på min vackraste vän Petra varje dag som syns där uppe i hörnet. ♥
Hur underbart är inte det? ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback