`´Foto-Torsdag `´


Sitter på skolan nu i väntan på att redovisa min uppgift, och vi har fått en liten genomgång om grunden i bildbehandling och hur man sparar filinformation i photoshop bridge.

Uppgiften jag fått också är bara för & visa hur man anvönder olika inställningar och objektiv.

Ex. Uppgift 1 - Skärpedjup
Där jag skulle ta en bild med största bländare och en med bländare mellan 16 och 22 och sedan redovisa vad för skillnad jag ser i dom:



Andra uppgiften - Tele v/s Vidvinkel
Där skulle jag ta ett porträtt av en person , med olika brännvidder.
Ett med brännvidd runt 18, en normal 50 och en med teleobjektiv på brännvidd 200
och redovisa skillnaden:



Så hädanefter när jag lägger upp bilder kommer jag nu dela mer information under varje bild om kamera jag använt, objektiv och ex. vilken iso + bländare och slutartid.
Kommer även börja spara filinformation på mina bilder, så fort jag själv skaffat bridge hemma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback