`´ Dom små växer så otroligt fort `´

Haft 2 riktigt bra dagar helt enkelt, dom har varit riktigt bra. Igår under dagen var jag och hälsade på 2 av valparna från kullen, före detta Bruce Springsteen och Buckethead som numera heter Killroy och Sky.
De bor med jättehärlig tjej, och dom har växt till sig så fint, så glada och bra i temperament. 
Så de va riktigt roligt och träffa dom och ja känner mig riktigt nöjd över hur dom ser ut och blivit. Woow alltså, måste ge mig beröm där och stor eloge till pappa Bonsai och mamma Kendra.
Och bonuspappa Hades som dom blev helt tokig i att få träffa.
 
 
 
Var även hos denna tjej och tittade på häst, så nu förhoppningsvis är jag med havremoppe!
Inte äga den då, men fodervärd. Och med henne som ägare kommer de kännas som min egna när ja får åka dit när jag vill. Ska åka ut imorgon och lära känna grabben och kanske ta mig en första ridtur om de känns bra :)
Jag är ju så noga med att känna mig säker och trygghet från marken med hästarna innan jag hoppar upp på ryggen. 
Han var så himla fin och verka så himla mysig, så kan inte sova nu då ja längtar så himla mycket att få mysa med pysen imorgon. 
 
Ja åter till gårdagen, efter det for jag och jobbade en stund, vilket jag även gjorde i Måndags. Sedan gymmade ja en sväng också.
 
__________________________
 
Idag klev ja åter upp igen vid 10 tiden och åkte kl. 11 mot Torpshammar där jag först hälsade på Wonsan och en annan valp från kullen - Loffe (Meatloaf). 
De ser ut som de är helt olika kullar dom kommer ifrån, men verkligen inte. Alla är fina på sina egna sätt och skiljer sig stort från varandra. 
Hjälpte till att klippa klor på honom idag, samt avmaskning och surra lite skit med go' wonsan. 
 
 
 
Efter de blev de kort middag hos mamma och sedan till Viskan hos Hårmoni för att fixa mitt hår.
 
Kan lova jag var livrädd när ja kom dit idag då frisören inte ens trodde att de skulle gå att få ut trasslet idag.
Men efter 5,5h kämpande har ja allt mitt hår på huvudet kvar och ja kunde inte va lyckligare.
Jag hade ju hårförlängning i håret och denna köpte jag från en privatperson.
Håret var av superfin kvalité och märket var "Virgin". Men däremot förstörde keratinfästerna helt mitt hår,
efter 1 vecka redan så var dom så klibbiga trots ja duscha & tog hand om dom som man skulle.
Haft mycket förlängningar innan, men ingen som gjort såhär. Så ja vet hur man håller efter sitt löshår.
Men dessa fästen kändes klibbiga, mer som lim och hela håret vart trassel och tovor ända ner till rötterna.
Men med en tjurig praktikant som inte gav upp och hade världens tålamod så är de nu efter 5,5h timmar borta och ja fick behålla mitt hår. Kan inte beskriva hur lycklig jag är över det.
Det är helt obeskrivligt.
 
 
De syns inte ens på bilder hur illa det verkligen var.  Jag rekomenderar er inte att köpa Virgin hår iallafall om ni själv inte byter fästerna till annat vax.
Aldrig mera igen för min del iallafall.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej

Svar: Hej hej

2015-09-14 @ 20:31:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback