Chillax!

Idag har det varit en lugn dag, det har varit molnigt men trots det varmt och vindstilla. Mitt huvud var trött sen gårdagen och jag har under natten vaknat en massa.
Malin bor här i Gira på högsta våningen, med stor terass på utsidan av rummet.

Går man ut har man Health center precis bredvid och mitt emot en liten kiosk. Kiosken är det längsta stället jag rörde mig till idag då vi köpte vatten och frukt.
Sedan har jag bara spenderat tiden ute på terassen i de sköna vädret, bara njutit och tagit in allt jag fått veta hittills.
Jag har ännu inte sett några djur på Malta, hört några katter på kvällskvisten eller sett nån enstaka hund som folk är ute och går med.
Har varit med om en HEL mygga och två skalbaggar som flugit hit upp och krockat i terassväggen. Men skalbaggarna är stora här.
Sedan några olika fåglar som flyger förbi någon enstaka gång. Under eftermiddagen blev det hemkörning, dom har en bra app som heter “Time to eat” och den funkar mycket som OnlinePizza. Du kan kolla vilka restauranger som har öppet, har hemkörning, menyer samt beställa. Det blev en tacoplate typ från “Amigos”, den var riktigt god. Tog dock runt 70min att få sin mat, så man får beställa i tid.
På kvällen spelade lite Wii på kvällen där det blev bland annat Super Mario och massa crazy kaniner. 

Innan vi går och lägger oss surrar vi skit ute på terassen, utanför på andra sidan havet/hamnen nedanför smäller dom raketer. Det är ofta fyrverkerier här. Både dag och natt. Malteser är galna i dessa fyrverkerier.Vet inte hur mycket jag sett eller hört på den korta tid jag varit här och man kan ju undra hur mycket pengar dom spenderar på bara det?
Dom tycker väldigt mycket om dom helt enkelt, tävlar med det och de sägs även att dom skrämmer iväg otäcka demoner med dom? Dom har en hel del festivaler också där dom också skjuter en massa.
Här nere på Malta är dom religösa/troende. Men det är inget man märker av mycket personligen, det är inte så dom visar eller pratar om det öppet och de kan jag tycka är skönt som inte är troende själv.
Men det skulle vara intressant och läsa lite om deras tro, vilket jag ska sätta mig och göra när jag känner jag har lite extra tid. Men den tror jag mycket den är som våran. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback