`´ Nya äventyr - Nya mål i livet `´


Oj, snart ett år sedan jag bloggade. Tiden går alldeles för fort, men tappade suget helt då bloggen inte ser bra ut alls sedan domänen som headern var uppladdad på började ta betalt och raderade de som ej betalt utan att förvarna. Så hann inte spara ner dom.
Har kollat med skaparen av designen nu om hon vill ta sig tid att hjälpa mig att få ordning och reda igen här på bloggen, så de håller vi tummarna på så ska jag ta och börja skriva lite oftare igen.
Iallafall minst 1 gång i veckan tänkte jag. Det är bara skönt och skriva av sig och roligt att kunna gå tillbaka sedan själv och se/läsa.

Sedan kommer ju denna blogg vara lite allt i allo, min vardag - foto - naglar - makeup/hår - bilar - djur - kärlek.
Så ska ta och rensa upp ordentligt bland kategorierna när jag fått till ett bra utseende här först.

Lite update: 

I år blir det inget power meet, jag jobbar under lördagen och ska spara pengar över sommaren inför flytt till Malta.
Längtar så tillbaka dit, till alla fins vänner och värmen.
Denna gång följer min hund Bonsai med, han har fått rabiesvaccination och pass.
Samt sambo och Björn tar jag med mig i resväskan ;)
Skulle tro att vi åker i November som senast.

Jag jobbar inte längre kvar på Stångå förskola då det vart mindre jobb där. Men är ännu hundrastare och ibland vikarie på olika förskolar.
Men mestadels kvällar och helger jobbar jag nu på Ditt Liv Hemtjänst, fick anställning där efter att provat på en dag. Trivs enormt bra där, fina kollegor och härliga kunder.
Dock haft oturen att varit sjuk ofta sedan slutet på förra året. Var till Malta på semester och låg där en vecka med hög feber, sedan haft körtelfeber, och feber i flera vändor.
Jobbet inom hemtjäänsten börja heller inte bra när jag blev febrig första veckan, varit magsjuk samt haft inflammation och munnen också. Men nu fan hoppas jag på att det håller sig, har inte tid att vara sjuk mer.
Vanligtvis är jag sjuk en gång om året.

Fortfarande bosatt ute i Kvissleby/Nolby. Trivs bra här förutom att det är lägenhet, är mer sugen på hus. 
Men det får vänta tills efter Malta.

Katten Greger som jag skrev om i förra inlägget har fått flytta, han trivdes inte alls som innekatt och vill inte släppa ut han här då jag är rädd för trafiken. Blev för hårdhänt mot Bonsai och bara rev ner allt.
Han fick flytta hem till min närmaste väns pappa ute på landet och trivs superbra där. 
Stort hus och stor gård att springa av sin energi på.
Ormen fick jag tyvärr ta bort, han blev dålig och fick åka in med honom.

Hubert version 2 (240in) fick jag sälja då jag inte orkade hålla på med den. Den fick en stor service och byttes sedan mot en C5a. Men den är nu nyligen såld och istället köpte jag 850 "Black Pearl" som brukis.
Annars i bilväg äger jag ju en beach byggy som efter flera år äntligen har fått hostat och startat.
Nu ska det bara fixas några få saker till så den rullar förhoppningsvis denna månad.
Behöver inget annat då vi ändå ska flytta så blev lite rensning av bilar. 

Kärleken går alldeles för bra, vi är förlovade sedan nyår och har många planer och tänker framåt.
Jag är verkligen lycklig med honom. Han gör även den dåligaste dagen till den bästa.

När det kommer till naglar har jag en instagram ni kan följa HÄR!

Till helgen blir det inget power meet som sagt, då jag jobbar lördagen. Men det blir stuga ute på Alnö med familjen iallafall med grillat och mys.
 
Puss och gull i en hallonkastrull.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback